اقتصادمقاومتی نسخه‌ای کارساز برای عبور از تحریم‌ها است


اقتصادمقاومتی نسخه‌ای کارساز برای عبور از تحریم‌ها است

 استاندار کرمانشاه تحقق اقتصاد مقاومتی را نسخه‌ای کارساز و راهکاری موثر برای عبور از تحریم ها در شرایط تحمیل جنگ اقتصادی تمام عیار برشمرد و گفت: با حمایت از تولید ملی، خوداتکایی، خودباوری و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و تولید محور و با نقش آفرینی مردم تحقق این راهبرد میسر می‌شود.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بر کاهش وابستگی ها و تکیه روی مزیت ها و توان داخلی تأکید دارد و با افزایش بهره وری در یک اقتصاد دانش بنیان و ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی می توان ضمن تلاش برای تحقق این مهم بر پایه مشارکت مردم، از اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی و خسارات ناشی از تحریم ها حفاظت کرد.

وی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خاطرنشان ساخت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدیران باید کوشش مستمر و عزم جدی باشند و در نشست ها با هم اندیشی مسیر پیشرفت پروژه های تعریف شده را تسهیل و هم افزایی موثر ایجاد نمایند.

بازوند به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد اساسی و جدی در اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این زمینه با گفتمان سازی و آگاهی بخشی باید اقتصاد مقاومتی را تبیین کرد، زیرا این راهبرد به معنای ریاضت کشیدن نیست بلکه سرفصلی برای مقاوم سازی اقتصاد در برابر تحریم های سخت نظام سلطه و حمایت از تولید و توان داخلی است.

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران بر اساس سند اقتصاد مقاومتی ضمن خودارزیابی باید گزارش پیشرفت کارها را ارائه کنند و وضعیت پروژه ها را به صورت شفاف تبیین نمایند و با توجه به اینکه طرح های ملی و استانی کاملاً در این سند تفکیک شده به روز اطلاعات را ارائه و راهکارها را عملیاتی نمایند و در صورت وجود موانع از همراهی این ستاد استفاده کنند.

بازوند در پاسخ به درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت و همراهی از فعالان رسانه برای حضور در عرصه ملی گفت: کرمانشاه با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود شرایط دارا بودن یک روزنامه سراسری را دارد و حتماً از این مهم حمایت خواهد شد.

وی تأکید کرد: حتما دستگاه های اجرایی از رسانه های محلی در قالب یک کار فرهنگی برای گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتی و ترویج امیدآفرینی حمایت کنند تا شاهد نقش آفرینی این رسانه های پویا در عرصه های مختلف به ویژه فضای مجازی باشیم و در مقابل تخریب چهره زیبای کرمانشاه توسط برخی افراد، تولید محتوای مثبت داشته باشند.

بازوند از انتشار برخی اخبار منفی در مورد استان گلایه کرد و گفت: در فضای مجازی بعضاً شاهد هستیم تعدادی محدود با نیات آشکار نسبت به بازنشر مطالبی اقدام می کنند که نه تنها در راستای منافع استان نیست بلکه در ادبیات مطالبه گری هم جایی ندارد و این رسانه های موثر استان هستند که می توانند در این عرصه به میدان بیایند و با تولید محتوای واقعی و بر پایه صداقت و امانتداری در حوزه آگاهی بخشی اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه از رسانه های محلی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط به دغدغه های فعالان عرصه اطلاع رسانی توجه کنند و در این شرایط سخت دو سال گذشته که متاثر از کرونا بوده باید حداقل زمینه اختصاص تسهیلات ارزان قیمت را برای این عزیزان فراهم کرد تا بتوانند در این عرصه پویا و فعال بمانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی