استاندار یزد: تئاتر بهترین ابزار برای انتقال پیام‌ در حوزه خانواده است


استاندار یزد: تئاتر بهترین ابزار برای انتقال پیام‌ در حوزه خانواده است

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: امروز، استفاده از زبان هنر، بهترین ابزار برای انتقال پیام جامعه به خانواده ها و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی است و نقش تئاتر به ویژه نوع خیابانی آن ، در تحقق این مهم باید پررنگ تر باشد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شنبه شب در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد با تشکر از حضور هنرمندان از مناطق مختلف کشور در این شهر افزود: برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب می تواند بهترین روش برای انتقال پیام های مورد نظر به جمعیت هدف باشد.

وی اظهار کرد: هنرمندان تئاتر با برقراری ارتباط مستقیم، این نقش را به خوبی ایفا می کنند.

همچنین داور جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با بیان اینکه، برگزاری این جشنواره، چتر امید را به روی خانواده تئاتر گشود، گفت: سطح آثار ارسالی به جشنواره و کیفیت برگزاری آن بیش از حد انتظار بود.

حسین مسافرآستانه ، با تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از شرکت کنندگان در جشنواره که با آثار خود جلوه دیگری به آن بخشیدند و چتر زندگی را به معنای واقعی نزدیک کردند، تشکر کرد .

وی از هنرمندان خواست به موضوعی که انتخاب می کنند، نگاه تازه ای داشته باشند و آن را به نوعی بیان کنند که شکل تازه از آنچه وجود دارد ، را بازگو کند.
وی تاکید کرد: جشنواره موجب اتفاق بزرگ و زمینه‌ساز مساله مهمی شد چرا که تاکنون این سطح مشارکت در برگزاری رویدادهای هنری شاهد نبودیم و از همراهی استانداری، سازمان یادشده ، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همه هنرمندان قدردانی کرد.
وی از همه دست اندرکاران و هنرمندان دعوت کرد در مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر که بخشی از آن به میزبانی یزد برگزار می شود، حضور یابند.

به گفته دبیر جشنواره محمد صادق کوچک زاده از مجموع ۱۱۶ اثر ارسالی به دبیرخانه ،۱۴ کار هنری از سوی هیات داوران انتخاب شد و برای نمایش به مرحله نهایی راه یافت که بیشترین آنها از استان های سیستان بلوچستان ، تهران، آذربایجان شرقی، همدان، ایلام و یزد است.

جشنواره یاد شده از چهارم آذرماه جاری در یزد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه داشت.

در مراسم یادشده ازآثار برگزیده جشنواره تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...