رمزارزها در مناطق آزاد قانونی شدند


دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ساماندهی رمزارزها را در مناطق آزاد طراحی کرده‌ایم و این مناطق بستر خوبی برای مدل‌سازی و پایلوت در این حوزه هستند.

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد شامگاه شنبه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه بعد از ۴۲ سال با نواقص زیادی در کشور مواجه هستیم و با آرمان‌های امام (ره) فاصله غیرقابل قبولی داریم، گفت: افتخارات زیادی در این سال‌ها به دست آمده است، اما باید همواره به دنبال حرکت از خوب به سمت عالی باشیم.

وی با بیان اینکه مردم رضایتمندی قابل‌قبولی از مسئولین ندارند، اظهار کرد: امروز یکی از معضلات کشور که حاصل بی‌تدبیری‌ها است، این است که یکی از مریض‌ترین اقتصادهای دنیا را داریم و رشد نقدینگی و خلق پول وحشتناک است؛ ولی کنترل و مهار نقدینگی و تولید باعث درمان این بیماری اقتصادی خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان کرد: تولیدکننده‌ها از قوانین بی‌حساب و کتاب خون گریه می‌کنند؛ امروز یک جنگ اقتصادی داریم که نیازمند فرمانده اقتصادی است و نباید هرکس برای خودش تصمیم جزیره‌ای بگیرد.

محمد با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از مراجع اصلی توسعه اقتصادی سرزمین‌های اصلی در تمام دنیا و با هدف ایجاد فضای تولید و رونق کسب و کار بوده است، گفت: امروز بخش عمده تجارت دنیا در مناطق آزاد کشورها شکل می‌گیرد و فکر درستی برای حراست از صادرات و تولید است.

وی ادامه داد: ۷۹ مجوز منطقه آزاد در کشور صادر شده که ۳۲ منطقه فعال است، اما تنها دو درصد از صادرات غیر نفتی کشور از مناطق آزاد است و تولید یک درصد و سرمایه‌گذاری نیز ۷ درصد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه مناطق آزاد ما گرفتار مشکلات زیادی هستند که اولین مسئله زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: بعد از گذشت ۳۹ سال، جزیره کیش هنوز برق ندارد، ۲۲ هزار واحد خالی در کیش داریم که اگر مردم در آن ساکن شوند، با مشکل بزرگ برق مواجه می‌شویم.

محمد ادامه داد: ایجاد هفت منطقه آزاد که امسال ابلاغ شد، اشتباه بزرگ بود، چراکه ظرفیت مناطق آزاد فعلی هنوز بهره‌برداری نشده است و ولع ایجاد مناطق آزاد به کشور آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد بورس بین‌الملل در مناطق آزاد هستیم تا کمکی به بورس داخل شود، گفت: ساماندهی رمزارزها را در مناطق آزاد طراحی کرده‌ایم و این مناطق بستر خوبی برای مدل‌سازی و پایلوت در این حوزه هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات کشور این است که مدیران نمی‌توانند تصمیم اتخاذ کنند و توپ در زمین دیگری انداخته می‌شود، گفت: طرح جامعی را در مورد مناطق آزاد طراحی کرده‌ایم تا هر منطقه آزاد بسته به ظرفیت‌ها و امکاناتش فعالیت کند.

محمد افزود: یکی از موضوعاتی که پیگیری کرده و در کیش راه‌اندازی کردیم، سامانه شفافیت بود که ۱۶ خدمت را در یک سامانه قرار دادیم تا مردم ببینند و کسی نتواند تصمیمی در اتاق تاریک بگیرد.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو