ادبیات دفاع مقدس فقط در پنج درصد از کتابفروشی‌ها ارائه می‌شود


ادبیات دفاع مقدس فقط در پنج درصد از کتابفروشی‌ها ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس هیات‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: از حدود سه هزار فروشگاه کتاب فقط 170 کتابفروشی کتاب‌هایی در راستای ترویج سبک زندگی و انقلاب و دفاع مقدس دارند که تقریبا پنج درصد تمام کتابفروشی‌های کشور است.

رحیم مخدومی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به ضرورت ترویج کتاب های حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس به ویژه در میان جوانان گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد این است که کتاب، حتی در پایتخت که بیشترین امکانات و توجه به آن است، در دسترس نبوده است.

وی افزود: در ایستگاه های متروی پایتخت بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد غرفه هایی هستیم که گاه کتاب های ارائه شده در آن، ترجمه است که علاوه بر فیلم ها و سریال ها، به طور کلی سبک زندگی غربی را ترویج می کند.

برپایی ۸۰۰ نمایشگاه در استان تهران تا دهه فجر

نویسنده کتاب یار کجاست با اشاره به برنامه های مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: از هفته دفاع مقدس برپایی ۸۰۰ نمایشگاه محلی را آغاز کردیم که این برنامه تا دهه فجر ادامه خواهد داشت و این نمایشگاه ها در ۸۰۰ نقطه استان تهران برگزار می شود. تاکنون حدود ۲۰۰ نمایشگاه به مدت یک هفته تا ۱۰ روز برگزار شده است و با توجه به بازگشایی مدارس، مذاکراتی با آموزش و پرورش و مدارس داشته ایم و قرار است در ۱۰۰ مدرسه از مدارس شهرستان های استان تهران مانند مدارس نمونه و تیزهوشان این نمایشگاه ها برگزار شود. همچنین منتظر بازگشایی دانشگاه ها هستیم تا بتوانیم این نمایشگاه ها را در دانشگاه ها برپا کنیم.

ادبیات دفاع مقدس فقط در پنج درصد از کتابفروشی‌ها ارائه می‌شود

مخدومی همزمان با هفته بسیج (۲۹ آبان تا ۵ آذر) با اشاره به برنامه های مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: از هفته دفاع مقدس برپایی ۸۰۰ نمایشگاه محلی را آغاز کردیم که این برنامه تا دهه فجر ادامه خواهد داشت و این نمایشگاه ها در ۸۰۰ نقطه استان تهران برگزار می شود. تاکنون حدود ۲۰۰ نمایشگاه به مدت یک هفته تا ۱۰ روز برگزار شده و با توجه به بازگشایی مدارس، مذاکراتی با آموزش و پرورش و مدارس داشته ایم و قرار است در ۱۰۰ مدرسه از مدارس شهرستان های استان تهران مانند مدارس نمونه و تیزهوشان این نمایشگاه ها برگزار شود. همچنین منتظر بازگشایی دانشگاه ها هستیم تا بتوانیم این نمایشگاه ها را در دانشگاه ها برپا کنیم.

مدیر انتشارات رسول آفتاب افزود: کتاب های این نمایشگاه ها شامل ۶۰۰ عنوان کتاب از ناشران دفاع مقدس است که از سوی مجمع ناشران دفاع مقدس گردآوری شده و این کتاب ها بر اساس ارزیابی های انجام شده از مخاطبان به صورت موضوعی و مناسب برای مخاطب درنظر گرفته شده است. مثلا در برخی از نمایشگاه ها به کتاب های کودک یا بزرگسال یا دانشجویی توجه می کنیم که با گروه مخاطب تناسب داشته باشد.

وی از ارائه تخفیف و بن های اهدایی در این نمایشگاه ها خبر داد و گفت: کسانی که می خواهند از تخفیف یا بن استفاده کنند، می توانند با مسئول برگزاری نمایشگاه تفاهم نامه ای امضا کنند و میزان بن های اهدایی به تعداد کتاب های فروخته شده ارتباط دارد.

نویسنده کتاب رجل سیاسی ادامه داد: این نمایشگاه ها در مدارس، پارک ها، ایستگاه های مترو، مساجد، پایگاه های بسیج و حتی ادارات و سازمان ها برگزار می شود و اگر کسی بخواهد از نزدیکترین نمایشگاه محل زندگی یا محل کار خود اطلاع پیدا کند، می تواند با مسئولان برگزاری نمایشگاه در مجمع ناشران دفاع مقدس تماس بگیرند. البته محل استقرار و ارائه خدمات مجمع ناشران دفاع مقدس در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و کتاب ها در آنجا بسته بندی و تحویل داده می شود و حتی درخواست کنندگان می توانند از کتاب ها بازدید کرده و کتاب های موردنظر خود را انتخاب کنند

وی که از مرداد ۱۴۰۰ ریاست هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس را بر عهده گرفته، افزود: علاوه بر برگزاری نمایشگاه برنامه های دیگری مانند طرح نقد کتاب برگزار می شود و خوانندگان کتاب ها می توانند نگاه و بررسی خود را به عنوان ارزیابی کتاب اعلام کنند که این نظرات به نویسنده و ناشر منتقل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق