75 درصد مردم کردستان دُز اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند


75 درصد مردم کردستان دُز اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یک میلیون و 9 هزار و 475 نفر در استان معادل 75 درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر بهروز اخوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۵۷ هزار و ۷۱۳ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده اند که ۵۶ درصد جمعیت هدف را شامل می شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۱۲ هزار و ۴۶۵ نفر از سالمندان بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان در نوبت سوم علیه کرونا، افزود: در حال حاضر ۵۱ درصد مادران باردار که از گروه‌های در معرض خطر کرونا هستند، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مشاهده جهش‌های جدیدی از ویروس کرونا در اروپا و آفریقا، یادآور شد: با توجه به تغییر ماهیت مرتب این ویروس، رعایت پروتکلهای بهداشتی همچنان الزامی است.

دکتر اخوان، تزریق واکسن را برای جلوگیری از اپیدمی بیماری اعلام و اظهار داشت: تا زمانی که داروی موثر و ضدویروسی برای این بیماری پیدا نشود، واکسن و ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات شلوغ تنها راه جلوگیری از این بیماری است.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ۹۱ درصد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه سنندج و۸۷درصد فوتی‌ها واکسن دریافت نکرده بودند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۶ آذر ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و پنج بیمار هم جان باختند. ۳۰۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۳ نفر آنها در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز در کردستان یک‌هزارو ۸۹۲ قربانی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس