460هکتاراز زمین‌های بمپور سیستان وبلوچستان به سیستم نوین آبیاری مجهزشد


460هکتاراز زمین‌های بمپور سیستان وبلوچستان به سیستم نوین آبیاری مجهزشد

زاهدان-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بمپور سیستان و بلوچستان گفت: امسال با اعتبار 97 میلیارد ریال 460 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.

محمد اکرم هودیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال تجهیز ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بمپور به سیستم نوین آبیاری در تعهد کاری این مدیریت قرار گرفت که تاکنون ۴۶۰ هکتار آن عملیاتی شده و بقیه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد درحال اجراست.

وی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری بشمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی بمپور گفت: برای اجرای سیستم نوین آبیاری در این شهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.
وی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

هودیانی اظهارداشت:شهرستان بمپور دارای ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که تاکنون چهار هزار هکتار آن مجهز به سیستم نوین آبیاری شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان