روند نزولی واکسیناسیون در اردستان


روند نزولی واکسیناسیون در اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد روند نزولی واکسیناسیون در سطح شهرستان هستیم، گفت: افرادی که به هر عنوانی واکسن نمی‌زنند یک تهدید علیه فضای اجتماعی جامعه هستند.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۳۲۴۳۹ نفر معادل ۸۸.۸ درصد از گروه‌های هدف شهرستان دوز اول واکسن و تعداد ۲۹۱۶۰ نفر معادل ۷۹.۰۸ درصد از گروه‌های هدف دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد عوارض واکسن‌ها فاقد پشتوانه علمی بوده و مردم به آنها اعتماد نکنند، افزود: با وجود تلاش‌های اقشار مختلف جامعه در فرهنگ‌سازی استقبال مردم به واکسیناسیون به نظر می‌رسد شایعات و اخبار بی‌اساس و بدون پایه علمی در فضای مجازی روی اعتماد عمومی تأثیر گذاشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تصریح کرد: واکسن حق هر شهروند است و اگر تزریق نکنند از سهم خود گذشتند. باید اثرگذاری تزریق واکسن را به مردم نشان دهیم تا همه مردم جامعه را زیر چتر واکسیناسیون پوشش دهیم.

بیش از ۷۰ درصد از فوت شوندگان واکسن نزده بودند

ذبیحی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد روند نزولی واکسیناسیون در سطح شهرستان هستیم، گفت: افرادی که به هر عنوانی واکسن نمی‌زنند یک تهدید علیه فضای اجتماعی جامعه هستند.

وی به تأثیر طرح واکسیناسیون در کشور و به مراتب استان و شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون در ابتلا و فوت شوندگان کرونایی شهرستان تأثیر چشم‌گیری گذاشته تا جایی که از ابتدای شروع واکسیناسیون تا هفته‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد از فوت شوندگان واکسن نزده بودند.

۹۵ درصد افراد برای ایمنی در برابر کرونا باید واکسینه شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم جامعه‌ای ایمن داشته باشیم باید بیش از ۹۵ درصد از افراد جامعه علیه کرونا واکسینه شوند. شهروندان همچنان برای جلوگیری از بیمار شدن باید حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک، شستشوی دست‌ها و خودداری از حضور در تجمعات را داشته باشند.

ذبیحی در خصوص اجرای واکسیناسیون گروه سنی کمتر از ۱۲ سال، گفت: هنوز برای تزریق واکسن فرزندان زیر ۱۲ سال هیچ گونه تصمیم‌گیری نشده است و در این موضوع باید تصمیمات ملی گرفته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز ویروس کرونا روی اجسام وجود دارد و نیاز به ضدعفونی هست، گفت: اولویت اول زدن ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه هوا است و ضدعفونی دست‌ها توصیه می‌شود، ولی سطوح کمتر از ۱۰ درصد در انتقال ویروس تأثیر دارد و کرونا بیشتر از راه تنفس انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی