مردم صرفه‌جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت


مردم صرفه‌جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت

سرپرست امور برق اردستان گفت: مشکل خاموشی‌ها با همکاری مردم برطرف می‌شود و در صورتی که مردم صرفه جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت.

محسن قاسمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما در شرایط فعلی مدیریت در مصرف سوخت برای پایداری شبکه برق الزامی است.

وی افزود: کاهش روشنایی چراغ‌های معابر اصلی در شهرهای اردستان با هدف کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها و حفظ پایداری شبکه سراسری برق انجام می‌شود.

سرپرست امور برق اردستان با بیان اینکه برای جلوگیری از اعمال محدودیت در تامین برق، مشترکان باید در آخرین روزهای پاییز توجه بیشتری در مصرف انرژی داشته باشند، گفت: بر این اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را طبق الگوی خاصی کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

قاسمی تصریح کرد: مشترکان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و استفاده بهینه از آبگرمکن و بخاری برقی می‌توانند علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی، تولید نیروگاه‌ها را کاهش دهند که با چنین اقدامات ساده مشکلی در تأمین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.

وی درباره گلایه شهروندان در خصوص کاهش روشنایی معابر، افزود: کاهش روشنایی چراغ‌های معابر اصلی در شهرهای اردستان با هدف کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها و حفظ پایداری شبکه سراسری برق صورت گرفته است و این موضوع تنها مختص اردستان نیست و در سراسر کشور انجام می شود.

سرپرست امور برق اردستان با بیان اینکه روشنایی مسیرهای پرتردد و چهار راه های شهری برای جلوگیری از حوادث رانندگی و ترافیکی تقویت می شود، گفت: برای اینکه بتوانیم خیابان های اصلی شهر را تعویض و تقویت لامپ‌های کم مصرف کنیم نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار هستیم که پیگیری اجرای این پروژه در دستور کار قرار دارد.

قاسمی تصریح کرد: به طور میانگین در تابستان گذشته میزان مصرف برق در شهرستان ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که عوامل مختلفی از جمله گرمای هوا سبب این افزایش شده‌ است.

وی با بیان اینکه امور برق اردستان بیش از ۳۲ هزار مشترک خانگی، کشاورزی و صنعتی دارد که حدود ۶۰ درصد بار مصرف برق در بخش کشاورزی انجام می شود، گفت: مشکل خاموشی‌ها با همکاری مردم برطرف می شود و در صورتی که مردم در روزهای باقی مانده از فصل پاییز صرفه جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس