درخواست ایلان ماسک برای کاهش هزینه تحویل خودرو‌های تسلا


درخواست ایلان ماسک برای کاهش هزینه تحویل خودرو‌های تسلا

ایلان ماسک از کارکنان تسلا خواسته است که هزینه تحویل خودرو های این شرکت را کاهش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به دلیل محدودیت‌های ادامه دار تامین قطعات و افزایش هزینه‌های حمل و نقل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، جمعه در ایمیلی از کارکنان این شرکت خواست به‌ جای اینکه برای رسیدن به اهداف فروش پایان سه ماهه خود سفارش‌ها را در لحظه آخر تحویل دهند، به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تحویل خودرو‌های الکتریکی به مشتریان باشند.

امسال، تسلا برای تحویل خودرو‌های جدید به مشتریان در آمریکا مطابق با محدوده زمانی که در ابتدا وعده داده شده بود با مشکل مواجه شده است. برخی از مشتریان تسلا با تاخیر‌های چند ماهه در تحویل اتومبیل هایشان مواجه شدند.

درخواست ایلان ماسک برای کاهش هزینه تحویل خودرو‌های تسلا

تسلا تنها شرکتی نیست که مشتریان خود را بیش از آنچه که از قبل اعلام شده بود منتظر می‌گذارد. به عنوان مثال، هفته گذشته شرکت خودروسازی ریویان، رقیب جدید تسلا، افرادی را که خودروی R۱S را رزرو کرده بودند، از تاخیر در تحویل مطلع کرد.

افزایش فروش خودروی های برقی تسلا در سال جاری

با این حال، فروش تسلا در سال جاری رشد کرده است که نشان می‌دهد ظاهرا تعویق در تاریخ‌های تحویل باعث کاهش فروش این شرکت نشده است.

آمار تحویل خودرو که نزدیک‌ترین آمار به فروش خودرو‌های برقی و انرژی‌های تجدیدپذیر ایلان ماسک است، در مجموع حدود ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ بوده است. طی سه فصل اول سال ۲۰۲۱، تسلا فروش ۶۲۷ هزار خودرو را گزارش کرده بود. از آغاز سال ۲۰۲۱، این شرکت هدف مشخصی برای تحویل خودرو در سال ۲۰۲۱ ارائه نکرده است.

درخواست ایلان ماسک برای کاهش هزینه تحویل خودرو‌های تسلا

مدیرعامل و رئیس تحقیقات JL Warren Capital هفته گذشته در یادداشتی به سرمایه گذاران نوشت که انتظار دارد فروش تسلا حداقل در این سه ماهه در چین به افزایش خود ادامه دهد. او همینطور اشاره کرد که افزایش قیمت بنزین به نفع همه برند‌های جدید خودرو‌های برقی است.

براساس تحقیقات Canalys، حدود ۱.۳ میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۰ در چین فروخته شده است. این شرکت پیش بینی کرد که این تعداد تا پایان سال جاری به ۱.۹ میلیون افزایش پیدا می‌کند. چین با حمایت قوی دولت در استفاده از خودروی‌های برقی، اکنون بزرگترین بازار خودرو‌های جدید در جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

باتری‌های قابل تعویض راه حلی برای شارژ مجدد خودروی الکتریکی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها