واکسیناسیون کرونا در خلخال از مرز 80درصد گذشت


واکسیناسیون کرونا در خلخال از مرز 80درصد گذشت

اردبیل-ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌،درمانی خلخال گفت: پوشش واکسیناسیون 2 نوبتی کرونا در این شهرستان از مرز 80 درصد گذشته و از شاخص 75 درصد کشوری فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا ، دکتر محمد مهرتک روز یکشنبه در آئین تجلیل از دست اندرکاران مقابله با کرونا این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای اجرای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا بیش از ۹۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شامل ۱۲۴ هزار و ۳۶۰ نفر در این شهرستان موفق به دریافت دز اول واکسن کرونا شدند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه دانشکده علوم پزشکی، دست‌اندرکاران مقابله با کرونا و همکاری مردم با فرهنگ این شهرستان هم اکنون پوشش واکسناسیون ۲ نوبتی مردم خلخال نیز از مرز ۸۰ درصد گذشته و ۵۴ هزارو ۳۰۰ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۵۶۰ نفر نیز که شامل ۲/۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال خلخال هستند دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اظهار کرد: واکسن دز سوم کرونا به حد کافی در این شهرستان موجود بوده و افرادی که از زمان تزریق دز دوم واکسن سینوفارم آنها ۴ ماه و واکسن آسترازنکای 6 ماه گذشته است می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی ۱۳ گانه این شهرستان نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

دکتر مهر تک اضافه کرد: همچنین ۶ هزار و ۸۴۱ دانش‌آموز که ۹۸/۶ درصد از مجموع دانش‌آموزان این شهرستان را تشکیل می‌دهد دز اول کرونا را تزریق کرده‌اند و پنج هزار و ۲۳۷ نفر دانش‌آموز نیز که شامل ۷۵/۵ درصد از مجموع دانش‌آموزان هستند موفق به دریافت هر ۲ دز واکسن کرونا شده‌اند.

وی گفت: دانشکده علوم پزشکی خلخال در اجرای درست شیوه نامه‌های بهداشتی و تلفات کمتر کرونا، جزء برترین دانشکده‌های علوم پزشکی کشور معرفی شده و در سرعت عمل اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا نیز این دانشکده موفق به کسب رتبه برتر کشور شد.

مسعود یگانه فرماندار خلخال نیز در این آئین گفت: موفقیت‌ها در مدیریت کرونا در این شهرستان نتیجه کار گروهی و تلاش مجموعه کادر پزشکی،درمانی ،پرستاری،اداری و خدماتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی خلخال و همکاری مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای عضو قرارگاه زیستی این شهرستان است.

وی اظهار کرد: در طول مدت شیوع بیماری کووید- ۱۹ ستاد فرماندهی قرارگاه مقابله با کرونا ویروس خلخال ۶۵ مورد جلسه برگزار کرده و همچنین ۲۰۰ جلسه مرتبط با کرونا نیز در این شهرستان برگزار شده است.

رئیس ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا خلخال افزود: تاکنون در این شهرستان ۱۷۲ نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته، هزار و ۸۸۷ نفر کرونایی در تنها بیمارستان خلخال بستری شده و همچنین ۱۰ هزار و ۹۷۱ نفر کرونایی نیز بصورت سرپایی درمان شده‌اند.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش مجموعه اعضای قرارگاه زیستی خلخال تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟