عشایر استان بوشهر سالانه 760 میلیارد تومان محصول تولید می‌کنند


عشایر استان بوشهر سالانه 760 میلیارد تومان محصول تولید می‌کنند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: قشر مولد عشایر سالانه با تولید انواع محصولات به ارزش 760میلیارد تومان سودآوری خوبی برای این استان دارند.

عبدالمحمد امینی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶ هزار و ۴۹۱ خانوار با جمعیت ۳۰هزارنفری عشایر کوچرو و ساکن استان بوشهر در هشت شهرستان استان بوشهر بجز عسلویه و کنگان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه عشایر این استان در ۴۰درصد از قلمرو زیستی استان سکونت دارند یادآور شد: عشایر کوچرو که درصد بیشتری از این قشر را تشکیل می‌دهند با جمعیت چهارهزار و ۵۷۱ خانوار ۱۷هزار و ۷۰۹نفر هفت ماه از سال از مهرماه تا فروردین را در مناطق و شهرستان‌های قشلاقی استان بوشهر سپری می‌کنند.

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر اضافه کرد: عشایر با وجود اینکه حداقلی از جمعیت استان بوشهر را تشکیل می دهد ولی نقش و تاثیر آنها در اقتصاد بویژه حوزه تامین مواد غذایی جامعه پیرامونی نقش انکار ناپذیری دارند و در واقع خدمات رسانی به این قشر هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

امینی زاده تصریح کرد: تولیدات عمده آنها شامل ۱۹هزار و ۵۰۰تن گوشت قرمز و فرآورده های لبنی، ۳۰ هزار مترمربع انواع صنایع دستی، ۸۰هزارتن محصولات زراعی و ۵۲۰تن عسل است.

وی گفت: دشتستان به عنوان قطب تجمع عشایر استان بوشهر با جمعیت ۱۳هزارنفری و ۳۵۰هزار راس دام بیشترین نقش را در خدمات رسانی به این قشر و عرضه تولیدات آنها به جامعه دارد.

امینی زاده بیان کرد: بیشترین جمعیت عشایری دشتستان در مناطق ارم و بوشکان و شبانکاره مستقر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر