سیستم تحریک ژنراتور نیروگاهی ساخت ایران در البرز رونمایی شد


سیستم تحریک ژنراتور نیروگاهی ساخت ایران در البرز رونمایی شد

کرج - ایرنا - اولین سیستم تحریک ژنراتورهای نیروگاهی ساخت ایران تولیدی شرکت مکو وابسته به گرو صنعتی مپنا روز یکشنبه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در شهرستان فردیس استان البرز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این سیستم با توان ۴۷۰ مگاولت آمپر برای نخستین بار در شرکت مپنا و توسط متخصصان ایرانی با تکیه بر دانش بومی، داخلی سازی شده است.

تاکنون این سیستم ها از شرکت های اروپایی مانند زیمنس آلمان و آ.ب.ب سوییس تامین می شد که به دلیل تحریم های ظالمانه امکان واردات آن از بین رفت.

سرانجام متخصصان ایرانی تصمیم بر بومی سازی این سیستم گرفتند و کشور در تامین این تجهیز استراتژیک به خودکفایی رسید.

حوزه فعالیت شرکت مکو وابسته به گروه صنعتی مپنا ، طراحی، مهندسی و ساخت انواع سیستم های کنترل و حفاظت توربین های گاز و بخار، اتاق فرمان مرکزی نیروگاه ها، سیستم های کنترل گسترده نیروگاه های سیکل ترکیبی، سیستم های حفاظت و تحریک ژنراتور و سیستم های حفاظت و کنترل مجموعه های نفت و گاز و پتروشیمی و امثال آن تعریف شده است که در زما حاضر محصولات خود را تحت لیسانس زیمنس آلمان و ABB سوئیس تولید می کند.

بومی‌سازی و ساخت سیستم کنترل DCS\FCS برای مصارف مختلف در صنایع برق، نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها با نام تجاری MAPCS،طراحی و ساخت سیستم‌های برق، کنترل، حفاظت و ابزار دقیق نیروگاه‌های گازی، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های بخار در مقیاس‌های بزرگ، متوسط و کوچک، نیروگاه‌های بادی،طراحی و ساخت سیستم‌های برق، کنترل، حفاظت و ابزار دقیق فرآیندی در پروژه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها ،طراحی و ساخت سیستم‌های برق، کنترل و سیگنالینگ در صنایع حمل و نقل ریلی،طراحی و ساخت سیستم‌های برق، کنترل، حفاظت و ابزار دقیق در صنایع معدنی، فلزی و امثال آن از جمله برخی دستاوردهای شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط