رانندگان سرویس مدارس باید هر 2 دُز واکسن کرونا را زده باشند


رانندگان سرویس مدارس باید هر 2 دُز واکسن کرونا را زده باشند

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه والدین برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان خود از وسیله نقیله شخصی استفاده کنند، گفت: در صورت استفاده از سرویس، رانندگان وسایل نقلیه باید 2 دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز شنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با عنایت به روند بازگشایی مدارس و ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مدارس، الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس باید مدنظر قرار گیرد تا محیطی مطلوب و ایمن برای حضور این عزیزان فراهم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون اکثریت کادر آموزشی، اداری و خدماتی و حتی دانش آموزان بالای ۱۲ سال، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، هفته ای ۲ بار (هر سه روز یکبار)، آزمایش PCR داده و نتیجه منفی آن را همراه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند، تا زمان تکمیل واکسیناسیون (۱۴ روز بعد از دریافت ۲ دز واکسن)، لازم است که هفته ای یکبار آزمایش PCR انجام و نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: مسوولان مدرسه در صورت مشاهده علایم تب، لرز، سرفه و آبریزش مشکوک به بیماری یا دانستن سابقه تماس در بین دانش آموزان و کارکنان نسبت به معرفی فرد به مرکز خدمات جامع سلامت اقدام کنند.
شکیبا اضافه کرد: تمام افراد در تماس با فرد مبتلا از ۴۸ ساعت قبل از شروع علایم شناسایی شده به مرکز خدمات جامع سلامت برای انجام تست تشخیص سریع RAPID معرفی شوند.

وی گفت: در صورت پیدا شدن فرد PCR مثبت در میان دانش آموزان کلاس، طی فرآیند بررسی افراد در معرض تماس (پیدا شدن نفر دوم با تست مثبت)، کلاس به مدت ۱۴ روز تعطیل شده و در خصوص دیگر کلاس ها نیز این اقدام به طور مجزا انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: فعالیت دانش آموزان و کارکنان گروه‌های سه گانه (بیماران با بیماری زمینه ای و مزمن، بیماران با نقص ایمنی، مادران باردار و دانش آموزان با شرایط خاص)، تا زمان انجام ۲ دوز واکسیناسیون به صورت غیرحضوری و مجازی برنامه ریزی شود.

وی استفاده از ماسک در تمام مدت زمان حضور در مدرسه توسط دانش آموزان و کارکنان را الزامی دانست و گفت: شستشوی مرتب و مکرر دست ها با صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست (معلمان، کارکنان و دانش آموزان) ضروری است.

شکیبا، با بیان اینکه دانش آموزان از لوازم التحریر شخصی باید استفاده کنند، افزود: تعداد افراد در کلاس ها با رعایت فاصله‌ مناسب (۲ متر از هر طرف) ضروری است و حداکثر در هر کلاس ۱۵ نفر در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۵۱ هزار و ۷۹۳ دانش آموز و حدود ۱۶ هزار معلم دارد که در چهار هزار و ۳۳۱ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۲۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که ۶۴ نفر در بخش های ویژه بستری هستند و حال هفت نفر هم وخیم است.

شهرستان‌های‌ استان کرمانشاه از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خارج شدند

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از روز شنبه (ششم آذرماه) هیچ شهرستانی در استان کرمانشاه با وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد.

براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، ‌هرسین، سنقر و کلیایی، پاوه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های، قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو هم براساس رنگ‌بندی جدید در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو