قاچاق چوب بلای جنگل‌های طارم


قاچاق چوب بلای جنگل‌های طارم

سرپرست اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: دو ماشین حمل چوب قاچاق طی چند روز اخیر در این شهرستان توقیف شد.

رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کشف قاچاق چوب در طارم، اظهار کرد: یک دستگاه کامیون در حال حمل حدود ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق از سمت زنجان به سمت استان گیلان بود که توسط نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست منابع‌طبیعی شهرستان طارم دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

وی افزود: متاسفانه روز جمعه نیز متوجه شدیم که دو فرد در حال قطع درختان در حریم رودخانه شیرین‌سو طارم هستند که این افراد نیز توسط نیروهای منابع‌طبیعی شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

این مسئول تصریح کرد: یک ماشین حمل چوب قاچاق دیگر که نزدیک به دو تن چوب به همراه داشت نیز در مسیر درام به آب‌بر طی تعقیب و گریز نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

احمدی ادامه داد: بار این ماشین، درختانی بود که در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد قطع شده‌ بود. امسال حدود ۱۷ تن چوب قاچاق در شهرستان طارم کشف شده و مراحل قانونی آن طی شده‌ است.

سرپرست اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم با بیان اینکه همکاری مردم با نیروهای منابع‌طبیعی شهرستان برای دستگیری قاچاقچیان موثر بوده که امیدواریم بعد از این نیز مردم به روند دستگیری قاچاقچیان کمک کنند، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند قاچاق چوب یا تخریب و تصرف اراضی ملی می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۹۳۴۵۵۱۹۲ یا سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند. همچنین شماره ۰۲۴۳۲۸۲۳۱۴۴ صبح‌ها آماده پاسخ‌گویی به مردم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی