به ازای هر 10 هزار زنجانی یک کتابخانه وجود دارد


به ازای هر 10 هزار زنجانی یک کتابخانه وجود دارد

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: به‌ طور متوسط به ازای هر 10 هزار زنجانی یک کتابخانه وجود دارد که برنامه نهاد، افزایش این سرانه است.

ایرج صادقی صبح امروز (۷ آذرماه) در مراسم افتتاح ساختمان جدید کتابخانه شهید صفدرعلی کبودخانی روستای محمودآباد شهرستان خدابنده با اشاره به تلاش صورت گرفته در راستای افزایش زیرساخت‎‌های مطالعه در شهرستان‌های استان، اظهار کرد: با افتتاح کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار، تعداد کتابخانه‌ها از ۱۴ به ۱۵ باب افزایش یافت.

وی افزود: ساختمان جدید کتابخانه شهید صفدرعلی کبودخانی روستای محمودآباد با زیربنای ۲۴۷ مترمربع، دارای بیش از ۳۰۰۰ نسخه کتاب بوده و مجهز به بخش‌های مخزن اصلی، امانت، مرجع، دفاع‌مقدس، کودک و نوجوان و سالن‌های مطالعه ویژه خواهران و برادران است.

وی به فعالیت خیرین در امر توسعه و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی شامل سه باب کتابخانه در روستاهای بلگه شیر، نظرقلی و محمودآباد شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: همچنین با همکاری خیرین ساختمان جدید کتابخانه شهید صفدرعلی کبودخانی روستای محمودآباد نیز ساخته شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در کل استان خیرین در بحث ساخت کتابخانه مشارکت فعالی دارند، متذکر شد: ۹ باب از کتابخانه‎‌های عمومی زنجان خیرساز است.

صادقی از فعالیت ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان خبر داد و افزود: به صورت متوسط به ازای هر ۱۰ هزار زنجانی یک کتابخانه وجود دارد که برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی، افزایش این سرانه است.

وی با اشاره به اینکه افزایش فعالیت‌های اجتماعی موجب کارکرد بهتر کتابخانه‌ها و در نتیجه جذب مخاطب می‌شود، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی نباید تنها مکانی برای دسترسی به کتاب‌های مختلف باشند، بلکه باید تبدیل به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه شوند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌‎های عمومی زنجان ادامه داد: خوشبختانه طی سنوات گذشته از ظرفیت کتابخانه‌ها به‌ خوبی استفاده شده و در ایام کرونا هم از این مراکز فرهنگی استفاده شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق