بومی‌سازی فناوری تولید محلول‌های ضدلغزش توسط یک شرکت فناور


بومی‌سازی فناوری تولید محلول‌های ضدلغزش توسط یک شرکت فناور

محققان یک شرکت فناور در پژوهشگاه شیمی، فناوری تولید محلول‌های ضدلغزش برای سطوح را بومی‌سازی کردند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ محققان یک شرکت فناور در پژوهشگاه شیمی، فناوری تولید محلول‌های ضدلغزش برای سطوح را بومی‌سازی کردند. این پژوهشگران می‌گویند که در حال تحقیق بر روی تولید محلول ضدلغزش برای کف کفش‌ها هستند.

برخی از آمارها حاکی از این است که سالانه 235 هزار نفر بالای 15 سال به علت صدمه دیدن در مکان‌های لغزنده به اورژانس مراجعه می‌کنند که از این تعداد 14 درصد بستری می‌شوند. محققان این شرکت مستقر در در مرکز رشد پژوهشگاه شیمی ایران برای این معضل راه‌حلی را ارائه کردند.

این محصول با افزایش ضریب اصطکاک باعث کاهش احتمال لیز خوردن فرد می‌شود. این محصول هم استفاده صنعتی و هم استفاده خانگی دارد. استفاده خانگی شامل سرویس بهداشتی و حمام‌ها است و استفاده صنعتی آن نیز می‌تواند در کشتارگاه‌ها، هتل‌ها، استخرها، خانه سالمندان و هرجا که به طور کلی احتمال لغزندگی و لیزخوردگی وجود داشته باشد، است.

"مرضیه خانی" دکترای شیمی پلیمر و مدیر بخش تحقیقات این شرکت گفت: به طور کلی محصولات ما در 3 حوزه دسته‌بندی می‌شود که حوزه نخست محصولات ضدلغزش است که نخستین و تنها تولیدکننده داخلی در این حوزه هستیم. دیگری محصولات حوزه خودرو مثل کارواش است و دسته دیگر محصولات شیمیایی الکترونیک مثل خمیر سیلیکون حرارتی که در رایانه و هر جایی که شما به نوعی گرمای تولیدشده از مدارهای الکتریکی را دارید قابل استفاده است.

وی ادامه داد: در حوزه محصولات ضدلغزش، محلول ضدلغزش برای کف کفش را داریم که در حال آماده‌سازی است که به کف کفش اسپری می‌شود و لغزندگی کفش را برای محیط‌ها به ویژه‌ برای فصول پاییز و زمستان که باران و برف وجود دارد از بین می‌برد.

"ابراهیم خانی" مدیرعامل این مجموعه فناور نیز گفت:‌ برندهای معتبر نمونه خارجی این محصول در ایران وجود ندارد ضمن اینکه برندهای موجود نیز برای متریال داخلی اختصاصی‌سازی نشدند. نمونه ما براساس متریال سنگ و سرامیکی که داخل بازار ایران است اختصاصی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در