هرمزگان در انتظار رگبار باران، رعد و برق و تند باد لحظه ای است


هرمزگان در انتظار رگبار باران، رعد و برق و تند باد لحظه ای است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: باتوجه به فعالیت سامانه جوی رگبار باران و رعد و برق با احتمال تند باد لحظه ای برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در استان پیش بینی می‌شود.

مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این سامانه ناپایدار منجر به وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی‌متر (۵ پا) می‌شود.
وی از شهروندان هرمزگانی خواست با توجه به فعالیت سامانه در روزهای دوشنبه و سه شنبهفته جاری از هرگونه فعالیت‌های دریایی خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: طبق اعلام هواشناسی هشتم و نهم آذر ماه به علت وزش باد شدید و احتمال تند باد لحظه ای، اختلال در رفت و آمدهای شناورهای سبک و آسیب به تورهای صیادی را دریای عمان و تنگه ی هرمز با تاکید بر جاسک، سیریک، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره رگبار باران و رعد و برق در ساعاتی همراه با وزش باد نسبت شدید و احتمال بارش تگرگ بیان داشت: فردا دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل شرایط جوی موجود، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها ، آبگرفتگی موقت در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست و از مردم تقاضا می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه ها با تاکید بر نیمه شرقی و با احتمال تقویت نقطه ای در برخی نقاط استان از تردد در حاشیه ی رودخانه ها خوداری شود.
حسن‌زاده با اشاره به مناطق تحت تاثیر سامانه در استان اظهار کرد: باتوجه به بارش رگبار باران و احتمال تند باد لحظه ای در دریای عمان و تنگه ی هرمز ، از رفت و آمد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدهای لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند