برداشت شلتوک برنج در ایرانشهر از مرز 6٠٠ تن گذشت


برداشت شلتوک برنج در ایرانشهر از مرز 6٠٠ تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت برنج تا کنون بیش‌از 6٠٠ تن شلتوک برنج از اراضی این شهرستان برداشت شده است.

مجید فیاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و امسال سبب شده کشاورزان ایرانشهری با استفاده از آب مازاد رودخانه دامن و قنوات کشت برنج را به طور ۱۰۰درصد افزایش دهند.

وی با بیان اینکه کار برداشت برنج در ایرانشهر از اوایل دیماه شروع شده و تا نیمه آذر ادامه دارد افزود:از هر هکتار اراضی منطقه سه تن برنج برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ٩٠٠ تن محصول شلتوک برداشت و به بازار مصرف عرضه شود گفت: با آغاز برداشت برنج اشتغال نیز رونق گرفته و بیش از ٣٠٠نفر در سطح این شهرستان مشغول بکار شدند.

وی ارقام برنج کشت شده را عنبر بو، صدری، ندا و نعمت عنوان کرد و اظهارداشت: برنج تولیدی ایرانشهر علاوه بر مصرف داخل شهرستان به دیگر نقاط سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

فیاضی افزود: ایرانشهر با داشتن آب و هوای مناسب یکی از مناطق حاصلخیز سیستان‌وبلوچستان است بطوری که در چهار فصل سال می‌توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیرفصل برداشت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید