رونق و بالندگی بیشتر جلسات آموزش قرآن کریم در دوران پساکرونا/حمایت مستمر، ضامن بقای جلسات قرآن است


رونق و بالندگی بیشتر جلسات آموزش قرآن کریم در دوران پساکرونا/حمایت مستمر، ضامن بقای جلسات قرآن است

بحرالعلوم حمایت مستمر را ضامن بقای جلسات قرآن دانست و گفت: باید با توجه به شرایط جدید به رونق و بالندگی هرچه بیشتر جلسات آموزش قرآن کریم فکر کرد.

محمدمهدی بحرالعلوم؛ معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ با اشاره به لزوم توجه به برگزاری جلسات آموزش قرآن کریم و تعطیلی آن در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: جلسات قرآن کریم تحت عنوان جلسات سنتی، جلسات خانگی یا جلسات تخصصی مطرح می شود از قدیم الایام در کشور ما فعالیت های جدی، مستمر و موثری داشته اند و تنها وجه تمایز این جلسات قرآن، نوع تدریس آنها توسط اساتید قرآن است.

وی افزود: مثلاً در برخی از مواقع این جلسات قرآنی به ختم کل قرآن می پردازد و گاهی نیز پرداختن به مباحث تلاوت های حرفه ای و تخصصی، پرداختن به موضوعات حفظ و تفسیر قرآن کریم نیز در این جلسات مطرح می شود.

این استاد و حافظ بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: بی شک جلسات قرآنی آثار و نتایج خوبی به همراه داشته است و در برخی از مواقع بسیاری از قاریان، حافظان و معلمان قرآن کریم از میان همین جلسات رشد کرده و مطرح شده اند.

وی با اشاره به اثرات منفی تعطیلی جلسات آموزش قرآن کریم به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه طی دو سال اخیر در اثر شیوع ویروس کرونا اغلب جلسات آموزش قرآن کریم در سطح کشور تعطیل شد؛ اما اکنون با توجه به روند کاهشی شیوع ویروس کرونا و امکان واکسیناسیون درصد بالایی از جمعیت، زمینه فعالیت دوباره جلسات قرآن کریم با حضور قرآن دوستان فراهم شده است.

بحرالعلوم اظهار کرد: برخی از جلسات قرآنی در همان زمان و مکان سابق برگزار می شوند و برخی دیگر نیز در مکان های جدید فعالیت خود را از نو آغاز کردند در هر حال باید با توجه به شرایط جدید به رونق و بالندگی هرچه بیشتر جلسات آموزش قرآن کریم فکر کرد.

وی افزود: با توجه به امکان بازگشایی دوباره جلسات قرآنی چند نکته مهم مورد توجه است؛ اولین نکته مکان برگزاری مناسب این جلسات است؛ به عنوان مثال برخی از اماکنی که برای جلسات قرآن در نظر گرفته می شود به طور طبیعی مراجعاتی دارند مانند امامزادگان و اماکن متبرکه یا برخی از مساجدی که جامعیت و محوریت یک محله و منطقه را بر عهده دارند.

این استاد برجسته قران کریم تصریح کرد: نکته دیگر پشتیبانی مادی و معنوی است که باید از جلسات قرآن کریم انجام می‌گیرد که این مهم توسط بانیان و متولیان مکان برگزاری جلسات قرآن حمایت می شود.

وی خاطرنشان کرد: این موارد می‌تواند ضامن استمرار و مداومت بر برگزاری جلسات قرآن کریم باشد نکته سوم و مهم دیگر محتوای ارزشی شده در جلسات آموزش قرآن کریم است که باید از غنا، کیفیت و جامعیت خوبی برخوردار باشد.به عنوان مثال اگر جلسه آموزش قرآن کریم به مباحث حفظ می پردازد نباید از موضوعات مبانی ترجمه، تفسیر قرآن کریم و حواشی آن غفلت کرد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...