توانایی مالی و رشد اقتصادی، امید به زندگی را افزایش می دهد


توانایی مالی و رشد اقتصادی، امید به زندگی را افزایش می دهد

رئیس پژوهشکده زن و خانواده، اقتصاد باثبات را مهم برشمرد و گفت: توانایی مالی و رشد اقتصادی امید به زندگی را افزایش می دهد که این امر موجب افزایش جمعیت و اجرایی‌شدن سیاست‌های جمعیت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد زیبایی نژاد» در نشست علمی که با موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: نظام تربیتی موجود ضد خانواده است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: هر اندازه که تحصیلات بالا می‌رود میزان پایبندی به هنجارها و ارزش‌های اسلامی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده، اقتصاد باثبات را مهم برشمرد و گفت: توانایی مالی و رشد اقتصادی، امید به زندگی را افزایش می دهد که موجب افزایش جمعیت و اجرایی‌شدن سیاست‌های جمعیت می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش‌هایی که صورت ‌گرفته درصد تمایل خانواده‌ها برای داشتن سه فرزند تنها ۵ درصد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زیبایی نژاد با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی، تصریح کرد: در این زمینه ما باید فهم جامعه را در نظر بگیریم و این‌گونه نباشد که پشت درب‌های بسته برای مردم قانون بنویسیم.

وی بیان داشت: باید کار به جایی برسد که مردم آرزوی فرزند داشته باشند نه این که با قانون آن‌ها را به سمت فرزندآوری ببریم، باید قانون‌گذاران از ارزش‌هایی که برای مردم محترم است، آگاه باشند.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده افزود: اگر تبلیغات فرزندآوری در سطح شهر داشته باشیم با مقاومت اجتماعی روبرو می‌شویم چرا که خانواده‌ها با مشکلات زیادی در زمینه ازدواج، اشتغال و ... فرزندان روبرو هستند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران