پرداخت حق الزحمه امامان جماعت و مشکلات مرتبط با آن باید تدبیر شود


پرداخت حق الزحمه امامان جماعت و مشکلات مرتبط با آن باید تدبیر شود

جلسه کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش در ساختمان ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش با موضوع برنامه های اقامه نماز در سال تحصیلی جدید با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی مشاور فرهنگی رییس ستاد اقامه نماز، سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی، منصور سرگزی معاون آموزش و پژوهش، میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران هر دو مجموعه در ساختمان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

«میکائیل باقری» با اشاره به پیش اجلاس های استانی نماز گفت: در حال برگزاری پیش اجلاس های استانی نماز هستیم و برای آن برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم.

مدیر کل قرآن،عترت و نماز و دبیر کارگروه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به روزرسانی برنامه های اداره کل با بخشنامه جدید به استان ها انجام شده است که باید در این رابطه نظراتی را بدهند. همچنین نظرسنجی داخلی و مجازی را می توانیم ار طریق مجریان و ذی نفعان برنامه انجام دهیم و پژوهش های علمی ای را عملی کنیم.

وی در خصوص پرداخت حق الزحمه امامان جماعت گفت: پرداخت حق الزحمه امامان جماعت و مشکلات مرتبط با آن باید تدبیر شود، اگرچه ابلاغ بخشنامه وزیر سابق و صدور مجوز به مدیران مدارس بخش عمده ای از این مشکل را مرتفع کرده است.

منصور سرگزی معاون آموزش و پژوهش در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی و آموزشی نماز سال جاری در مدارس گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، اجرای فعالیت های نماز هم در مدارس آغاز خواهد شد و آنچه در سال گذشته از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان و فرهنگیان انجام شد، در سال جاری به صورت حضوری در مدارس قابل انجام خواهد بود. باید آرام آرام زمینه اجرای فعالیت های نماز، دوره های آموزشی و خدمات فرهنگی نماز را در مدارس فراهم نمود.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی مشاور رییس ستاد اقامه نماز در ادامه جلسه بیان کرد: پژوهش در خصوص مساله نماز بحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود و به طور جدی دنبال شود. برنامه ریزی های زیادی را می توان با فکر جلو برد و برای ترویج بحث فرهنگ نماز اقدام های مناسب و خوبی را انجام داد.

وی ادامه داد: بازنگری در موضوع امامان جماعت مدارس و به روزآوری بانک اطلاعات آن ها و آموزش و گزینش با آموزش و پرورش است که باید انجام شود.

تسلیمی رییس اداره اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به جدول گانت (برنامه ریزی عملیاتی) موجود فعالیت و اقدامات برنامه ریزی شده مشخص است و دوره های توانمند سازی معلمان، مدیران و امامان جماعت روحانی و فرهنگی در سامانه پیش بینی شده که از ۱۵ آبان ماه تا ابتدای اسفندماه آغاز شده است.

سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز توضیح داد: ما وظیفه نظارتی داریم، اما در خصوص آموزش و پرورش در کنار آن ها هستیم و خارج از وظیفه فعالیت ها را پیگیری می کنیم.

او اضافه کرد: باید در خصوص تامین بودجه امامان جماعت اساسی کار شود و در سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی پیش بینی شود که در همه سال و شرایط به مشکل پرداخت برخورد نکنیم و بحث نماز هم مستقل شود.

معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز تاکید کرد: میتوان از امکانات و خود آموزش و پرورش به عنوان خدمات ویژه به امامان جماعت داده شود. همچنین پیشنهاد شد با توجه به تغییرات سریع و وسیع در امور فرهنگی رویکرد ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش در افق پنج ساله تدوین و همراه سند برنامه های پیشنهادی ابلاغ شود.

وی در آخر بیان کرد: جلسات شورای ستاد عالی نماز گره گشای کارها است و باید جدی گرفته شود تا ابهامی دیگر در کارها وجود نداشته باشد.

سید علی مهدیان در آخر گفت: جلسه کارشناسی بین ستاد و آموزش و پرورش باید گذاشته شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند