پرداخت حق الزحمه امامان جماعت و مشکلات مرتبط با آن باید تدبیر شود


پرداخت حق الزحمه امامان جماعت و مشکلات مرتبط با آن باید تدبیر شود

جلسه کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش در ساختمان ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش با موضوع برنامه های اقامه نماز در سال تحصیلی جدید با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی مشاور فرهنگی رییس ستاد اقامه نماز، سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی، منصور سرگزی معاون آموزش و پژوهش، میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران هر دو مجموعه در ساختمان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

«میکائیل باقری» با اشاره به پیش اجلاس های استانی نماز گفت: در حال برگزاری پیش اجلاس های استانی نماز هستیم و برای آن برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم.

مدیر کل قرآن،عترت و نماز و دبیر کارگروه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به روزرسانی برنامه های اداره کل با بخشنامه جدید به استان ها انجام شده است که باید در این رابطه نظراتی را بدهند. همچنین نظرسنجی داخلی و مجازی را می توانیم ار طریق مجریان و ذی نفعان برنامه انجام دهیم و پژوهش های علمی ای را عملی کنیم.

وی در خصوص پرداخت حق الزحمه امامان جماعت گفت: پرداخت حق الزحمه امامان جماعت و مشکلات مرتبط با آن باید تدبیر شود، اگرچه ابلاغ بخشنامه وزیر سابق و صدور مجوز به مدیران مدارس بخش عمده ای از این مشکل را مرتفع کرده است.

منصور سرگزی معاون آموزش و پژوهش در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی و آموزشی نماز سال جاری در مدارس گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، اجرای فعالیت های نماز هم در مدارس آغاز خواهد شد و آنچه در سال گذشته از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان و فرهنگیان انجام شد، در سال جاری به صورت حضوری در مدارس قابل انجام خواهد بود. باید آرام آرام زمینه اجرای فعالیت های نماز، دوره های آموزشی و خدمات فرهنگی نماز را در مدارس فراهم نمود.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی مشاور رییس ستاد اقامه نماز در ادامه جلسه بیان کرد: پژوهش در خصوص مساله نماز بحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود و به طور جدی دنبال شود. برنامه ریزی های زیادی را می توان با فکر جلو برد و برای ترویج بحث فرهنگ نماز اقدام های مناسب و خوبی را انجام داد.

وی ادامه داد: بازنگری در موضوع امامان جماعت مدارس و به روزآوری بانک اطلاعات آن ها و آموزش و گزینش با آموزش و پرورش است که باید انجام شود.

تسلیمی رییس اداره اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به جدول گانت (برنامه ریزی عملیاتی) موجود فعالیت و اقدامات برنامه ریزی شده مشخص است و دوره های توانمند سازی معلمان، مدیران و امامان جماعت روحانی و فرهنگی در سامانه پیش بینی شده که از ۱۵ آبان ماه تا ابتدای اسفندماه آغاز شده است.

سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز توضیح داد: ما وظیفه نظارتی داریم، اما در خصوص آموزش و پرورش در کنار آن ها هستیم و خارج از وظیفه فعالیت ها را پیگیری می کنیم.

او اضافه کرد: باید در خصوص تامین بودجه امامان جماعت اساسی کار شود و در سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی پیش بینی شود که در همه سال و شرایط به مشکل پرداخت برخورد نکنیم و بحث نماز هم مستقل شود.

معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز تاکید کرد: میتوان از امکانات و خود آموزش و پرورش به عنوان خدمات ویژه به امامان جماعت داده شود. همچنین پیشنهاد شد با توجه به تغییرات سریع و وسیع در امور فرهنگی رویکرد ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش در افق پنج ساله تدوین و همراه سند برنامه های پیشنهادی ابلاغ شود.

وی در آخر بیان کرد: جلسات شورای ستاد عالی نماز گره گشای کارها است و باید جدی گرفته شود تا ابهامی دیگر در کارها وجود نداشته باشد.

سید علی مهدیان در آخر گفت: جلسه کارشناسی بین ستاد و آموزش و پرورش باید گذاشته شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی