افزایش ناگهانی بودجه شهرداری تهران در سال 1400 توسط شورای قبل


افزایش ناگهانی بودجه شهرداری تهران در سال 1400 توسط شورای قبل

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به افزایش ناگهانی بودجه شهرداری تهران از 32 هزار میلیارد تومان به 48 هزار میلیارد تومان در سال 1400 توسط شورای قبلی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی چمران در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز تذکراتی توسط اعضای شورای شهر تهران مطرح و در ادامه نیز اعضای شورای شهر تهران در رابطه با بازدیدهای خود از مناطق توضیحاتی را مطرح کردند.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز اصلاحیه بودجه 1400 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که متاسفانه بودجه 1400 شهرداری تهران در شورای قبل به گونه‌ای بسته شده است که تحقق آن غیرممکن است به طوری که رقم بودجه ناگهان از 32 هزار میلیارد تومان به 48 هزار میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است.

چمران تصریح کرد: در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران نظرات و انتقادات خود را نسبت به بسته شدن بودجه شهرداری تهران در شورای قبل مطرح کردند و درنهایت این لایحه با 18 رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ادامه جلسه امروز بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که یک فوریت این لایحه در جلسات قبل به تصویب رسید و در ادامه اعضای شورای شهر تهران با 19 رای این لایحه را به تصویب رساندند.

وی ادامه داد: بر اساس تصویب این لایحه افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند در صورتی که عوارض ساختمانی خود را به صورت یکجا و نقدی بپردازند از تخفیف 25 درصدی بهره‌مند خواهند شد.

چمران گفت: از زمان تصویب این مصوبه یک ماه فرصت است تا شهروندان از تخفیف 25 درصدی عوارض ساختمانی بهره‌مند شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه جلسه امروز حبیب کاشانی خزانه‌دار شورا، گزارشی را از وضعیت مالی شهرداری تهران در 6 ماهه گذشته ارائه کرد که طبق قانون هر 6 ماه باید این گزارش ارائه شود که پس از ارائه این گزارش به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه مالی از وضعیت شهرداری تهران در راستای اطلاع شهروندان است، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط میزان تحقق بودجه آنطور که باید باشد نبوده است.

چمران همچنین در رابطه با طرح مشمول شدن اعضای شورای شهر تهران در مصوبه قبلی تعارض منافع گفت: یکی از مصوباتی که در شورای قبل به تصویب رسید مصوبه تعارض منافع بود که بسیار خوب بود و در جلسه امروز نیز اعضای شورای شهر تهران با 12 امضا این طرح را به هیئت رئیسه ارائه کردند اما بنده صلاح دیدم با توجه به مسائلی که وجود دارد به گونه‌ای عمل کنیم که این طرح در جلسه بعدی مطرح شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مسئله‌ای که مطرح است داخلی است و قطعا این مسائل درون خانوادگی حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد