بازار طلا تحت تاثیر اخبار کرونا/ کاهش قیمت اونس جهانی ادامه دارد؟


بازار طلا تحت تاثیر اخبار کرونا/ کاهش قیمت اونس جهانی ادامه دارد؟

بازار جهانی طلا در هفته گذشته نوسان زیادی داشت و کاهش قیمت زیادی را تجربه کرد. با توجه به نوسان قیمت‌ها و عوامل تاثیرگذار در بازارهای جهانی، پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چگونه است؟ نوشته بازار طلا تحت تاثیر اخبار کرونا/ کاهش قیمت اونس جهانی ادامه دارد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلا در چند روز گذشته به شیوع ویروس کرونا آفریقایی واکنش نشان داد. طلای جهانی در بازار چند روز گذشته بین کانال ۱۸۰۰ دلار و ۱۷۰۰ دلار در حال نوسان است.

به نقل از آخرین نظرسنجی هفته نامه کیتکو نیوز، سرمایه‌گذاران طلا باید خود را برای افزایش نوسانات بازار در کوتاه مدت آماده کنند. پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، جروم پاول را به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی کرده است، بازارها این را به عنوان یک سیگنال جنگی در نظر گرفتند و قیمت طلا به پایین ترین حد سه هفته اخیر رسید.

رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد عوامل موثر در بازار اونس جهانی زیاد است و پیش‌بینی روند آن بسیار سخت است.

ابراهیم محمدولی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره آینده بازار اونس جهانی طلا توضیح داد: اونس جهانی در چند روز گذشته روند نوسانی و کاهشی داشته است. از طرفی شیوع ویروس کرونا و عوامل متعدد اثرگذار در بازار طلا پیش‌بینی روند اونس جهانی را دشوار کرده است.

رئیس اتحادیه طلا تهران در ادامه توضیح داد: عوامل زیادی همچون سیاست‌های کشورهای اثرگذار در اقتصاد جهانی و فعالیت‌ها و ارتباطات اقتصادی جهانی در بازار جهانی طلا موثر است.

کاهش اونس جهانی ادامه دارد؟

محمدولی درباره آینده بازار اونس جهانی بر این عقیده است که بر اساس شرایط موجود در بازار و عوامل موثر اگر تا پایان هفته اتفاق خاصی رخ ندهد احتمالا اونس جهانی افزایش و یا کاهش زیادی نخواهد داشت.

طلا به کدام سو می‌رود؟

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی نیز شب کذشته در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز در رابطه با بازار طلا گفت: به دلیل سویه جدید کرونا بازارهای مالی روندی نزولی داشتند و انس جهانی طلا هم ریزش زیادی کرد اما به نظرم طلا روز دوشنبه با باز شدن بازارهای جهانی روندی صعودی خواهد داشت.

سامان کریمی‌شاد نیز در این خصوص بیان کرد: خبر سویه جدید کرونا باعث شد تا بازارهای مالی ریزش زیادی داشته باشند اما به نظرم طلا گارد صعودی دارد و انس جهانی طلا احتمالا تا هزار و ۸۵۰ دلار رشد می‌کند.

این کارشناس گفت: طلای داخلی در صورت رشد دلار بازار جذابی خواهد بود اما اگر دلار ریزش کند سرمایه‌گذاری در طلا زیاد جذاب نیست.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در این نظرسنجی برای دومین بار در تاریخ، یک تساوی سه جانبه به وجود آمد. به این ترتیب هر یک سناریوهای ممکن در باره بازارطلا پنج رای به دست آورد.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده فروشان بازار، از مجموع ۱۵۲۷ شرکت کننده، ۱۰۲۴ یا ۶۷ درصد، پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می‌یابد. ۳۰۴ نفر دیگر بازار را کاهشی ارزیابی می‌کنند، ۱۹۹ رأی دهنده دیگر نیز بازاری متعادل را پیش‌بینی کرده‌اند.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس