واکنش بازار طلا به مذاکرات / ثبات به بازار بازمی‌گردد؟


واکنش بازار طلا به مذاکرات / ثبات به بازار بازمی‌گردد؟

مذاکرات در نشست وین، پس از ماه‌ها توقف، فردا دوشنبه 8 آذر از سر گرفته می‌شود. اما واکنش بازار طلا به مذاکرات چیست؟ رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد که اگر نشست پیش رو، نتیجه مثبتی داشته باشید می‌تواند ثبات را به بازار برگرداند. نوشته واکنش بازار طلا به مذاکرات / ثبات به بازار بازمی‌گردد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازار چند روز گذشته نوسان زیادی داشته است و قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی بود.

قیمت سکه نیز به مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه در معاملات نقدی روز شنبه با کمک افزایش قیمت دلار ابتدا ۹۰ هزار تومان رشد کرد و به ۱۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسید اما در ادامه معاملات افت کرد و در نهایت بر روی ۱۲ میلیون ۵۸۵ هزار تومان قرار گرفت.

معامله‌گران معتقدند افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی ترمز رشد قیمت سکه را کشیده است. قیمت اونس طلا در بازار دیروز زیر مرز ۱۸۰۰ دلار بود و با ۱۹۷۲ دلار خرید و فروش شد.

کاهش قیمت اونس

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش اونس جهانی طلا اشاره کرد و توصیح داد: بازارهای جهانی در چند روز گذشته واکنش‌های نزولی نشان دادند و اونس جهانی هم کاهش یافت.

او در ادامه از کنترل نرخ ارز در بازار گفت و ادامه داد: با وجود افزایش قیمت دلار در یک هفته گذشته، سیاست‌گذاران قیمت دلار را کنترل کردند و مانع از افزایش بیش‌تر قیمت ارز شد.

تاثیر مذاکرات بر بازار طلا و سکه

محمدولی درباره آینده قیمت طلا و سکه اعتقاد دارد اگر روند مذاکرات مثبت و نتیجه مطلوبی به همراه داشه باشد می‌تواند بر قیمت طلا و سکه اثر مثبتی بگذارد.

او می‌گوید: اگر روند و نتیجه مذاکرات مثبت باشد ثبات قیمت‌ها به بازار طلا و سکه برمی‌گردد و احتمال کاهش در قیمت‌ها وجود دارد.

او درباره بازار چند روز آینده توضیح داد: با توجه به شرایط موجود در بازار و روند قیمت طلا و اونس جهانی، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان هقته اول آذر افزایش چشم‌گیری در بازار طلا و سکه رخ ندهد.

تاثیر شیوع سویه جدید کرونا بر بازار طلا

در حالی که بازارهای جهانی از شیوع جدیدترین سویه ویروس کرونا وحشت کرده و با افت شدید مواجه شدند، قیمت طلا در بازارهای جهانی به مرز ۱۸۰۰ دلار رسید.

این رشد زمانی جذاب‌تر به نظر می‌رسد که واکنش این فلز گرانبها را با بیت‌کوین مقایسه کنیم. بیت‌کوینی که روز جمعه و در پی انتشار اخبار مربوط به شیوع اومیکرون، افتی هفت درصدی را تجربه کرد.

ترس از سویه جدید کووید-۱۹ موجب شد تا سرمایه‌گذاران به صورت هیجانی به فروش دارایی‌های ریسکی خود بپردازند.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست