هواشناسی مازندران نسبت به آتش‌سوزی در جنگل‌ها هشدار داد


هواشناسی مازندران نسبت به آتش‌سوزی در جنگل‌ها هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی که افزایش 12 درجه‌ای دمای هوا در چند روز آینده را به همراه خواهد داشت، نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت علاوه بر افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد شدید گرم نیز همراه است که این امر خطر آتش سوزی در جنگل، مراتع و آسیب به سازه‌های کم مقاوم به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به دستگاه های اجرایی ذیربط و خدمات رسان توصیه کرد که با هدف اقدامات پیشگیرانه نسبت به مقاوم‏‌سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، از مردم نیز خواسته شده است از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع در طی این مدت خودداری کنند.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با ورود جریانات گرم جنوبی دمای هوای ساری از ۲۰ درجه سانتی گراد در روز جاری، با هشت درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

طبق این جدول، بیشتیرین میزان افزایش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با ۱۰ درجه مربوط به شهرهای آمل، بابل، سوادکوه و نور است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان طی امروز و فردا را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

طبق جدول پیش‌بینی دریایی ۱۲ ساعته هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر در روز جاری با باد ملایم و متوسطه همراه با موج کوتاه اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران