تیم جدید مذاکره کننده به‌دنبال ضمانت اجرایی و لغو تحریم‌هاست


تیم جدید مذاکره کننده به‌دنبال ضمانت اجرایی و لغو تحریم‌هاست

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه تلاش گسترده‌ای برای تشکیل تیم جدید مذاکرات هسته‌ای انجام داده است تا در نهایت بتوانند در مذاکرات هسته‌ای از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنند.

وحید جلال زاده، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص مذاکرات آینده ایران و غربی‌ها گفت: اولین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۴ در روز ۸ آذرماه در وین اتریش برگزار خواهد شد و باید گفت که این نخستین مذاکره دولت سیزدهم با غربی‌ها بر سر موضوع برجام است.

وی ادامه داد: در دوران ترامپ شاهد خروج آمریکا از برجام و عدم عمل کردن به مفاد بین المللی برجام از سوی آمریکا بودیم، اما بعد از روی کار آمدن بایدن شرایط تغییر کرده است و آمریکا اصرار به بازگشت به برجام دارد و به همین دلیل، ایران شروط خود را اعلام کرده است و مهمترین خواسته ایران، لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی است که تیم هسته‌ای به خوبی این موضوع را در جلسات مختلف با طرف‌های مقابل و همچنین روسیه و چین مطرح کرده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در طول چند ماه گذشته، تلاش‌های مختلفی برای تشکیل گروه جدید و منسجم برای مذاکرات هسته‌ای در ایران شکل گرفته است تا در نهایت، در مذاکرات برجام با قدرت وارد شویم و بتوانیم ضمانت‌های اجرایی خوبی از طرف مقابل بگیریم.

جلال زاده خاطر نشان کرد: جلسات مختلفی در دولت سیزدهم با کارشناسان مربوطه در خصوص برجام برگزار شده است و وزارت امور خارجه تلاش گسترده‌ای برای ایجاد تیم جدید مذاکرات هسته‌ای انجام داده است تا در نهایت بتوانند در مذاکرات هسته‌ای از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان افزود: امیدواریم که با تشکیل گروه جدید در تیم مذاکرات هسته ای، شاهد اتفاقات جدیدی در روند مذاکرات هسته‌ای باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته