جشنواره آوای زندگی آغاز به کار کرد


جشنواره آوای زندگی آغاز به کار کرد

جشنواره آوای زندگی به همت بنیاد ملی خانواده و مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با رویکرد حمایت و تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، با توجه به اهمیت و جایگاه خانواده در تعادل جامعه و لزوم فراهم آوردن بستر لازم برای تحقق اهداف فرهنگی در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت تلاش همه‌جانبه برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و رساندن وضع موجود به نقطه مطلوب به‌عنوان وظیفه‌ای دینی و اجتماعی اجتناب‌ناپذیر شده و مکرر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

این جشنواره با هدف فراهم کردن بستر لازم در هم‌افزایی یافته‌های علمی و تجارب سازمانی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌ویژه سازمان‌های مردم‌‌نهاد و گروه‌های مردمی، قصد دارد ضمن شناسایی و ساماندهی داشته‌ها و یافته‌های موجود در کشور، زمینه‌های یکپارچگی و فراگیری اقدامات علمی و اجرایی در حوزه خانواده را در نزدیکترین نقطه تماس با مردم فراهم کند.

این جشنواره مختص امامان جماعت و کارگزاران مساجد و بقاع متبرکه است و هر اقدام یا محصولی که در جهت تشکیل ازدواج یا تحکیم خانواده باشد می‌تواند در این جشنواره شرکت داده شود.

جشنواره آوای زندگی به همت بنیاد ملی خانواده و مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با رویکرد حمایت و تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی آغاز به کار کرد.

همچنین جشنواره آوای زندگی در سه دسته (بقاع متبرکه، مساجد روستایی و مساجد شهری) و هشت محور برگزار می‌شود و پس از ارزیابی و داوری آثار ارسالی، به برترین‌ کارگزارن مساجد جوایزی اهدا خواهد شد.

محورهای ارزیابی جشنواره شامل موارد زیر خواهد بود:

1. دانش و فعالیت‌های امام جماعت در حوزه خانواده،

2. طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خانواده محور در مسجد یا بقعه متبرکه،

3. فعالیت در فضای مجازی و الکترونیکی،

4. ترویج و تسهیل ازدواج آسان شامل تهیه سالن عقد و عروسی، آرایشگاه، جهیزیه ارزان تقسیطی رایگان، وام قرض الحسنه ازدواج و...،

5. احیای سنت واسطه‌گری برای ترویج ازدواج و حکمیت برای سازش و کاهش طلاق،

6. توانمندسازی و سازمان‌دهی فعالان، فعال‌سازی خیرین و افراد فعال در حوزه خانواده توسط مسجد یا بقعه

7. تولید محتوا و محصول در حوزه خانواده،

8. فعالیت‌ها و تعاملات رسانه‌ای مسجد یا بقعه در حوزه خانواده،

همچنین ایده‌های و تجربیات کارگزاران مسجد و بقعه در حوزه خانواده نیز مورد بررسی و ارزابی قرار خواهد گرفت و به عنوان یکی از محورهای اساسی در تعیین سطح شرکت‌کنندگان منظور خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره «آوای زندگی» می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به آدرس www.avayezendegii.ir و ثبت برنامه‌های خود در این رویداد شرکت کنند.

اختتامیه جشنواره در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند