قدردان بزرگان تازمانی که در قید حیات هستند باشیم


قدردان بزرگان تازمانی که در قید حیات هستند باشیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کازرون تاکید کرد که باید قدردان بزرگان عرصه‌های مختلف خصوصا حوزه فرهنگ و هنر و ادب، نظیر نصرالله مردانی، تا زمانیکه در قید حیات هستند، باشیم.

حجت الاسلام رسول محمدی در مراسم بزرگداشت نصرالله مردانی بنام قانون عشق که در مسجد ملابرات کازرون برگزار شد، گفت: شاید هنوز مقبره شاعر انقلابی و معاصر کشور، نصرالله مردانی، برای بسیاری از مردم کشور گمنام باشد و ندانند مرقد مطهر شاعر انقلابی و معاصر کشور نصراله مردانی برا خیلی ها گمنام باشد و ندانند مدفن آن شاعر انقلابی کجاست؟

به نقل از سپاه کازرون وی با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های بزرگداشتی در قالب سمینار و همایش و در سطحی ملی برای شاعرانی نظیر مرحوم مردانی، به برگزاری بزرگداشت علامه طباطبایی در کازرون اشاره و خاطرنشان کرد که انتظار همه آنست که نصرالله مردانی به عنوان شاعری انقلابی و پرآوازه، بزرگداشتی در خور داشته باشد.

وی گفت: اشعار مرحوم مردانی در کتب دانشگاهی تدریس شده و خمیر مایه و جوهر کار شاعران انقلابی و عاشق محسوب می‌شود؛ مرحوم مردانی درک خوبی از زمان خود داشت؛ هر کس قانون عشق را بلد باشد به هدف خواهد رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون افزود: برای گسترش زبان فارسی در سطح جهان باید قدردان ادیبان و شاعران بزرگ کشور بود و اکنون هم باید قدر شاعران بزرگواری نظیر آقای دهقانیان را در شهرستان کازرون بدانیم تا فردا حسرت از دست دادن آنان را نخوریم.

برپایه این خبر، در ادامه مراسم دهقانیان‌فر و مسرور از شاعران کازرون به قرائت اشعاری پرداختند و از خانواده مرحوم نصرالله مردانی نیز تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، نصرالله مردانی سال ۱۳۲۶در کازرون متولد شد و سال ۱۳۸۲ در کربلای معلا درگذشت و پیکر او بعد از انتقال به زادگاهش، در این شهر، به خاک سپرده شد.

از آثار آن شاعر معاصر و چهره ماندگار ادبیات ایران، می‌توان به کتاب‌های "قانون عشق، خون نامهٔ خاک، ستیغ سخن، چهارده نور ازلی، گل باغ آشنایی، حافظ از نگاه مردانی، گزیده ادبیات معاصر، آتش نی، قیام نور و سمند صاعقه" نام برد.

قدردان بزرگان تازمانی که در قید حیات هستند باشیم

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!