پویش من هم آزمایش می‌دهم درباره ایدز در مشهد راه‌اندازی شد


 پویش من هم آزمایش می‌دهم درباره ایدز در مشهد راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای پویش من هم آزمایش می‌دهم به منظور شناسایی بیماران احتمالی مبتلا به ایدز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به مناسبت روز جهانی ایدز خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی حسین پور با بیان این که این پویش از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۲۰ آذر در مناطق تحت پوشش دانشگاه برگزار می‌شود گفت: این پویش برای افراد ساکن در کمپ‌ها، کلینیک‌های ترک اعتیاد و عموم مردم راه اندازی شده است تا این بیماری در سطح جامعه از حالت انگ بودن خارج شود و تا کنون از حدود ۷۰۰ نفر از داوطبان تست گرفته شده که از این تعداد ۲ نفر به طور قطعی به این بیماری مبتلا بودند.

وی با بیان این که پویش HIV در پایانه‌های مسافربری، بهزیستی و مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری اجرا می‌شود افزود: عموم مردم می‌توانند برای انجام تست رایگان HIV به مراکز مشاوره واقع در رسالت ۱۲، پارک وحدت، بسیج ۵۲ و امام هادی ۱۲ مراجعه کنند.

کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که اتوبوس‌هایی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا آزمایش دادن برای عموم مردم آسان شود ادامه داد: گروه موبایل سنتر نیز که در حاشیه شهر سرنگ تمیز و پانسمان در اختیار بیماران قرار می‌دهند نیز در امر آزمایش با معاونت بهداشتی این دانشگاه همکاری می‌کنند.

حسین پور افزود: اگر بیماران به موقع شناسایی شوند و روند درمان به خوبی انجام شود تعداد ویروس‌ها در بدن کاهش می‌یابد و انتقال بیماری محدود می‌شود از این رو توصیه می‌شود با انجام آزمایشها بیماران به سلامت خود و سایرین اهمیت دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین تعداد تست تشخیصی برای بیماری HIV را در کشور به خود اختصاص داده است.

از سال ۱۹۸۸ یکم دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌ است و هنوز کارهای زیادی در این زمینه باید انجام شود.

در روز جهانی ایدز مردم برخی از کشورها لباس‌هایشان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که به تعهد و پایبندی و حمایت آنها نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...