نماینده ولی‌فقیه: استان کرمان هماهنگ با سیاست‌های کشور است


نماینده ولی‌فقیه: استان کرمان هماهنگ با سیاست‌های کشور است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: این استان هماهنگ با سیاست های کشور است و در جاهایی می‌توانیم با ابتکار مسئولان، آینده خوبی ترسیم را کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز یکشنبه در نشست شورای اداری کرمان افزود: مسائل و مشکلات این استان باید با انگیزه بالا، همت مومنانه و خدایی، در فرهنگ مساعدت و کمک به هم رفع شود و تیم مسئولان ارشد در دولتی که شعار مردم محوری دارد، در کنار هم باشند.

وی اظهار داشت: چند دین بزرگ در استان کرمان بر گردنمان است و ادای دین نیاز به همراهی، همدلی، انگیزه و اراده قوی و حرکت جهادی دارد و در یک کلام باید با تمام وجود وقت بگذاریم و نخستین دین بزرگ ما در رابطه با اجرای مکتب شهید سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مدرسه سپهبد شهید سلیمانی در رابطه با برخورد با دیگران، مردم، حوادث و جریانات مختلف روش عملی دارد.

وی تصریح کرد: باید ‌در حوزه ‌ماموریت ‌خود در استانی که متعلق به شهید سلیمانی است، سعی کنیم مکتب این شهید را برگرفته از سلوک ائمه اطهار (ع) است در استان کرمان پیاده کنیم زیرا نسل جوان تشنه این مکتب است لذا وظیفه داریم در این راستا برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: باید در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم سعی و تلاش کنیم و دستگاه‌های اجرایی متولی باید هرکدام کار حوزه خود را برعهده بگیرند و آنان که در متن اقتصاد، توسعه و پیشرفت هستند وظایف خود را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: باید به الزامات پایبند باشیم و یکی از این الزامات بهبود معیشت مردم است و در محیط های اداری و آنجا که مردم به ما مراجعه می کنند، احترام و تکریم شوند.

وی یادآور شد: نکته دیگر مسائل متعدد استان کرمان است که گاهی اوقات حتی توانی فراتر از نمایندگان قوه‌ مجریه می‌خواهد و باید راهکاری برای هرکدام از این سلسله مسائل، داشته باشیم.

وی با اشاره به تنش آبی در بخش آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی گفت: افق آینده استان کرمان را باید با کمک هم روشن کنیم، کشاورزان پس از سالها کشاورزی در برخی مقاطع رنج می کشند و ضرر می کنند که این مشکل حتما راه حلی دارد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: مشکل خشکسالی در این استان‌ جدی است اما باید دید چه کنیم تا آن را مدیریت کنیم؟ و در این زمینه باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه نامتوازن استان کرمان یکی از مسائل مهم است که باید برای آن راهکار داشته باشیم گفت: نباید توزیع ثروت نامتوازن و فاصله مناطق نباید اینقدر زیاد باشد.

مردم واکسن بزنند/ نگرانی از شیوع ویروس جدید در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست از کاهش مرگ و میر کرونا خبر داد و گفت: سه میلیون ۶۲۲ هزار دُز واکسن در استان کرمان تزریق شده که یک میلیون ۶۲۵ هزار نفر نوبت دوم و مابقی نوبت اول بودند و نزدیک به ۵۲ درصد از جمعیت افاغنه استان واکسینه شدند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد افزود: وضعیت کرونا در استان کرمان رو به بهبود است اما در جهش ویروس جدید نگرانی وجود دارد، جهش های مهم انگلیس، آفریقای جنوبی، دلتا، برزیل و اخیرا آفریقای جنوبی جهش های جدیدی هستند.

وی تصریح کرد: ۳۰ نوع جهش در شاخک ویروس جدید کرونا ایجاد شده که سرعت سرایت بخشی و تعداد بستری‌ها را افزایش می‌دهد و این ویروس با شیبی تند می‌تواند سرایت کند که امیدواریم به استان کرمان نرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: حدس می‌زنیم واکسن‌های تزریق شده‌ در ویروس جدید کرونا بی اثر نیست، مردم واکسن بزنند زیرا احتمال ورود این ویروس به کشور وجود دارد و در این خصوص تیم واکنش سریع ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !