پاییزه کتاب با افزایش استقبال مازندرانی‌ها از خرید کتاب پایان یافت


پاییزه کتاب با افزایش استقبال مازندرانی‌ها از خرید کتاب پایان یافت

ساری – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : دوستداران کتاب در مازندران طی پنج روز برگزاری طرح پاییزه کتاب 1400 بهترین استقبال خود از فروش فصلی و یارانه‌ای کتاب از نظر میانگین روزانه تعداد و مبلغ خرید کتاب را ثبت کردند و بیش از 10 میلیارد ریال کتاب خریدند.

به گزارش ایرنا، طرح فروش فصلی پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از ۲۹ آذر همزمان با سراسر کشور در ۳۱ کتابفروشی مازندران شامل ۸ کتابفروشی ساری و ۲۳ کتابفروشی سایر شهرستان‌های استان با ارائه تخفیف ۲۰ درصدی و سقف مجاز خرید ۳۰۰ هزار تومان برای هر کد ملی آغاز شد و پس از پنج روز ۱۶ هزار و ۸۹۵ کتاب توسط مازندرانی‌ها خریداری شد.

طبق آمارهای منتشر شده توسط مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در این پنج روز ۴۳۲ هزار و ۵۶۹ کتاب به ارزش ریالی ۲۸۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۲۰ ریال توسط ۹۸۵ کتابفروشی سراسر کشور به خریداران کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه شد که سهم مازندرانی‌ها از این آمار ۴ درصد از کل فروش و تعداد کتاب‌ها بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با استقبال خوب مازندرانی‌های کتاب‌دوست در این فصل هم مازندران بین ۱۰ استان برتر کشور از نظر تعداد کتاب‌های خریداری شده و مجموع مبلغ فروش قرار گرفته است.

عباس زارع افزود: مازندران از نظر فروش تعداد کتاب بعد از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان و آذربایجان شرقی در رتبه هشتم بین استان‌ها قرار گرفته است. از نظر مبلغ فروش نیز پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، کردستان، آذربایجان شرقی و گیلان نهمین استان کشور است.

وی اظهار کرد: مازندرانی‌ها در این پنج روز ۱۰ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ ریال –معادل یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان- کتاب خریدند. یعنی به طور میانگین در هر روز ۲۰۷ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان کتاب خریدند که بیشتر از میانگین خرید روزانه در طرح تابستانه کتاب است. در تابستانه کتاب امسال که طی هفت روز و از ۹ تا ۱۵ مرداد برگزار شد میانگین روزانه خرید کتاب در ۳۳ کتابفروشی مازندران ۱۴۴ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از نظر میانگین تعداد خرید کتاب نیز پاییزه کتاب امسال رشد قابل توجهی داشتیم. در حالی که میانگین خرید کتاب مازندرانی‌ها در فرصت هفت روزه تابستانه کتاب امسال ۲۵۸۴ جلد در هر روز بود، در طرح پنج روزه پاییزه کتاب این رقم میانگین به ۳۳۷۹ کتاب طی هر روز رسید که بیشترین رقم میانگین فروش کتاب این طرح‌های فصلی در مازندران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: علاقه‌مندان به کتاب در مازندران پارسال نیز طی چهار دوره فروش فصلی کتاب بیش از ۲۷ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال کتاب خریدند که این استان را در بین استان‌های پرفروش کتاب قرار داد.

مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تسهیل خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خانواده‌ها، طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403