مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو انتخابی در تهران آغاز شد


مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو انتخابی در تهران آغاز شد

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو، انتخابی مسابقات جهانی 2022 شانگ‌های چین در تهران آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو، انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شانگ‌های چین با حضور معاون آموزش، مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت و مدیر کل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تهران کلید خورد.

دبیرکل استان تهران در ابتدای آیین افتتاح رشته فناوری خودرو با اشاره به حضور ۲۹ نفر از جوانان نخبه مهارتی این رشته اظهار کرد: برگزیدگان این مسابقات به عنوان سفیران مهارتی کشور ایران در مسابقات جهانی مهارت راه خواهند یافت.

جواد روانبخش سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، افزود: میزبانی نخبگان مهارتی رشته‌های فناوری خودرو، صافکاری و نقاشی خودرو از ۶ آذر لغایت ۱۵ آذر ماه در مرکز تخصصی مهارت و فناوری خودرو ۹ دی افتخار بزرگی برای استان تهران است.

وی از هماهنگی و هم افزایی عوامل برگزاری مسابقات ملی مهارت به ویژه کاشناسان این رشته‌ها در اجرای مطلوب میزبانی استان تهران، تصریح کرد: نمایشگاه دستاورد‌های مهارتی در رشته‌های مرتبط با مسابقات در راستای توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جوانان با همکاری حامیان این مسابقات در این مرکز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، گفت: در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، ۲۹ مهارت آموز (۷ تا ۱۰ آذر ۱۴۰۰) در رشته فناوری خودرو و ۴۱ مهارت آموز در رشته صافکاری و نقاشی خودرو (۱۲ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰) در مرکز مهارت و فناوری ۹ دی با هم به رقابت می‌پردازند.

در ادامه معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند سازی مهارتی نیرو‌های شاغل را از وظایف اصلی این سازمان عنوان کرد.

محمدرضا شاه پسند با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تربیت و آموزش افراد توسعه یافته با مهارت بالا است، ادامه داد: اهمیت به قابلیت‌های مهارتی و حرفه‌ای و پنجه‌های کارآمد رویکرد جدیدی است که در ارائه آموزش‌های مهارتی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر بهره گیری از ابتکارات و اختراعات نخبگان مهارتی در این مسابقات، اذعان داشت: نخبگان مهارتی قادرند مهارت، دانش، فناوری و صنعت جدید و به تبع آن فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه خویش ایجاد کنند و ضرورت دارد زمینه نقش آفرینی و کارآفرینی آنان در جهت شکوفایی کشور فراهم شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور نخبگان در مسابقات ملی مهارت را نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشور برشمرد و از حامیان مالی و معنوی مسابقات ملی مهارت تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، آیین آغاز نوزدهمین مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو با حضور حمیدرضا شاه پسند دارایی، مهدی دارایی مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت، محمدهادی حبیبی مدیر کل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، رحیم عابدی رئیس کانون صنفی موسسات کارآموزی آزاد استان تهران، نخبگان مهارتی رشته فناوری خودرو، حامیان مسابقات و ... در باغ ملی گیاه شناسی برگزار شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات به روز از روند برگزاری مسابقات مذکور می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی مهارت ایران به نشانی http://worldskills.ir/news/ اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

رشد بیش از ۶۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد در کشورانتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد