مهلت شرکت در جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد تا 15 آذر تمدید شد


مهلت شرکت در جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد تا 15 آذر تمدید شد

مجید خوبی زاده گفت: اعضای کانون های مساجد می توانند تا 15 آذر ماه با مراجعه به سامانه بجه های مسجد ثبت نام کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست توجیهی نخستین جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد (قلم) خبر داد و گفت: این نشست به صورت وبیناری با حضور مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر فضای مجازی برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد را یکی از برنامه های رواق قلم در سومین رویداد ملی فهما، دانست و افزود: این جشنواره با ۲ موضوع آیات قرآنی و طرح ملی ۱۴۵۵ و نیز در بخش آزاد با موضوع ارزش‌های اخلاقی و انسانی در حال برگزاری است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به آخرین مهلت شرکت در این جشنواره، بیان کرد: جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد ویژه سنین ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین ۱۸ تا ۴۵ سال در حال برگزاری است و اعضای کانون های مساجد می توانند تا ۱۵ آذر ماه با مراجعه به سامانه بجه های مسجد ثبت نام کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


وی بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد برنامه‌های فرهنگی در زمینه کتاب، کتابخوانی و نویسندگی را با محوریت مساجد و به صورت کشوری دنبال کند که رواق قلم یکی از این برنامه ها است.



خوبی زاده ابراز کرد: داستان‌نویسی، کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و برنامه‌های مرتبط را کتاب از برنامه های این رواق است که به منظور تربیت نویسندگان مسجدی اجرا می شوند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که نباید به ادبیات و هنر به عنوان تنها یک سرگرمی نگاه کرد، یادآور شد: می توان از ابزار هنر و ادبیات برای انتقال تجربیات به نسل های آینده بهره بود که این مهم می تواند موجب انسجام بین این دو نسل شود.


وی پیوند بین ادبیات، هنر و مسجد را پیوندی مثمر ثمر خواند و اضافه کرد: این پیوند می تواند زمینه تربیت هنرمند متعهد انقلابی را فراهم کند.


خوبی زاده با اشاره به اهمیت ادبیات، تاکید کرد: ادبیات یک بیان زیبا و نافذی است که زیبایی آن موجب نفوذ کلام در افراد می شود و اگر از ظرفیت ادبیات برای انتقال مفاهیم استفاده کنیم قطعا راهگشا است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: از اهداف نخستین جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد، شناسایی استعدادها، توانمندسازی این استعدادها و پیوند بین هنرمندان و مسجد است.


وی در خاتمه مخاطبین خاص این جشنواره را اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قلمداد کرد و گفت: البته شاعران و نویسندگان کشور نیز می توانند با ثبت اثر در سایت ravagheghalam.ir با ذکر مشخصات و شماره تلفن در بخش آزاد جشنواره قلم شرکت کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی