«فهما» می تواند بستر تعامل کمیته امداد و کانون های مساجد برای رفع نیاز فرهنگی مددجویان باشد


«فهما» می تواند بستر  تعامل کمیته امداد و کانون های مساجد برای رفع نیاز فرهنگی مددجویان باشد

حجت الاسلام نعمتی قرا از انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد مازندران با هدف رفع نیاز فرهنگی، معیشتی، آموزشی و... مددجویان با محوریت مساجد محلات خبر داد و گفت: رواق های همدلی، دانش و... رویداد ملی« فهما» نیز فرصت خوبی برای تحقق این مهم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز(۷آذر) در آئین انعقاد تفاهم نامه خیر و احسان بین ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، به فعالیت هزار و ۱۹۴کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران اشاره واظهار کرد :این کانون ها یک ظرفیت عظیم در بستر مساجد استان محسوب می شوند.

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به ایجاد زیست بوم جدید بچه های مسجد در فضای مجازی از دو سال گذشته، فعالیت های کانون های مساجد درپی شیوع این ویروس تعطیل نشد و با قوت در بستر مجازی درحال انجام است.

وی به عضویت بیش از ۱۰۰هزار نفر مازندرانی در سامانه بچه های مسجد کشور اشاره کرد و گفت:تمامی این اعضا حقیقی هستند و بسیاری از آنها منشاء خیرات و برکات در حوزه های مختلف فرهنگی، قرآنی، کارآفرینی، آموزشی و... هستند.


حجت الاسلام ضمن یادآوری افتخار آفرینی تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در رویداد ملی فهما و ایران قوی، اظهار کرد: امسال نیز رویداد ملی فهما برای سومین سال متوالی با شعار به توان مردم در قالب ۴۸آیتم درحال برگزاری است.

وی به همت والای کانون های مساجد استان در لبیک به منویات رهبری در عرصه های مختلف به ویژه فعالیت در جبهه مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: بچه های مساجد استان ذیل رواق همدلی رویداد فهما اقدامات عام المنفعه اصلی نوع دوستانه همانند تهیه و توزیع کمک های مومنانه، بسته های بهداشتی و...داشته اند که با توجه به مشکلات معیشتی مردم تا ریشه کنی کرونا و رونق یافتن کسی و کارها، تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه فعالیت ذیل رواق همدلی، ماموریتی از جنس خدمات و فعالیت های کمیته امداد است و این رواق می تواند زمینه ساز همکاری و هم افزایی بیشتر بین دو نهاد مردمی کانون های مساجد و کمیته امداد را باهدف رفع مشکلات نیازمندان فراهم کند.

وی اذعان کرد: در ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان عدالت اجتماعی و فرهنگی را در سطح مساجد شهری و روستایی به ویژه مناطق کم برخوردار پیگیریم.


حجت الاسلام با اشاره به اجرای رزمایش های مومنانه در سطح محلات استان، افزود: باید با راستی آزمایی و پایش آمار نیازمندان واقعی این بسته های مومنانه شامل ارزاق حمایتی و گوشت قرمز به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی بیان کرد: رواق دانش نیز یکی دیگر از رواق های سومین رویداد ملی فهما است که با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نسبت به مطالعه، کتاب های جدید ذیل این رواق معرفی و مسابقات کتابخوانی متعدد به صورت آنلاین بین اعضای کانون های مساجد سراسر کشور برگزار می شود.توقع می رود دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت امداد استان در آیتم های فرهنگی طرح فهما مشارکت داشته باشند تا با هم افزایی و همگرایی مددجویان تحت حمایت امداد استان کانون های مساجد استان نیز در ماموریت های محوله توفیقاتی را شاهد باشند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی