مسئول بسیج سازندگی: 43 هزار گروه جهادی در سطح کشور فعال است


مسئول بسیج سازندگی: 43 هزار گروه جهادی در سطح کشور فعال است

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی گفت گفت: 43 هزار گروه جهادی با رویکرد خدمت رسانی به محرومان در سطح کشور فعالیت دارند.

سردار «محمد زهرایی» روز یکشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان بسیج سازندگی با فرمان مقام عظمای ولایت ایجاد شد و بر حسب تکالیف، خود را ملزم می داند در راستای محرومیت زدایی با نقشه راه مشخص و برنامه‌های جامع تعریف شده، گام‌های موثری بردارد.

وی تاکید کرد: طرح جامع محرومیت زدایی مردم محور در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و یک هزار و ۸۷ محله به صورت پنج سال تعریف شده که امسال نخستین سال اجرای این طرح است.
مسئول بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در روستاها با اولویت آب شرب کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال و جاده بین مزارع است که بر همین اساس با با سایر ارگان‌ها یا تفاهمنامه منعقد و یا مبادله موافقتنامه انجام شده است.
سردار زهرایی بیان داشت: برای اجرای این طرح‌ها، سال نخست، موافقت ضمنی برای اجرای طرح آبرسانی در هفت هزار روستا انجام شده و شاید ۲ سال زمان نبرد اما موافقت نامه آن امسال به امضا می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای اجرای آب شرب کشاورزی از ۱۰ هزار روستا، برای پنج و ۵۰۰ هزار روستا اقدامات کارشناسی انجام و موافقت نامه آن به اتمام رسیده است.
مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها از جنس مردمی با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و گروه‌های جهادی است، گفت: امسال ۶ هزار و ۸۰۰ طرح شامل مسکن محرومان، جاده بین مزارع، آب شرب و کشاورزی تکمیل و به مردم تحویل شد.

سردار زهرایی بیان داشت: در هفته بسیج نیز ۲ هزار و ۵۵۳ طرح محرومیت زدایی همزمان در کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: استان مرکزی از اولویت‌های طرح جامع محرومیت زدایی در کشور است که با نقش آفرینی خیران و گروه‌های جهادی اقدامات موثری انجام می‌دهد که در این راستا حدود ۴۰ کیلومتر احیای مرمت قنوات و حدود ۱۰۰ کیلومتر کانال کشی تنها بخشی از طرح‌های محرومیت زدایی است.
سردار زهرایی با بیان اینکه در این راستا در ۳۵ هزار متر مکعب استخرهای ذخیره، آب جمع آوری شده گفت: استان مرکزی در ساماندهی و هدایت جریان جهادی در کشور در زمره چهار استان نخست و در اجرای پروژه های اولویت دار آب شرب کشاورزی نیز در شمار سه استان نخست کشور است.

با حضور مسئول بسیج سازندگی کشور طرح ذخیره آب کشاورزی روستای اسفندان، هشت طرح مددجویی شهرستان کمیجان و یک طرح منزل مسکونی مددجویی ساروق به بهره‌برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا