بسیج سازندگی 130 هزار مسکن محرومان را با همکاری وزارت راه می‌سازد


بسیج سازندگی 130 هزار مسکن محرومان را با همکاری وزارت راه می‌سازد

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی عملیات اجرایی 130 هزار مسکن محرومان را با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهد و در این راستا تفاهم‌نامه مشترکی به امضا رسیده است.

سردار « محمد زهرایی» روز یکشنبه به مناسبت هفته بسیج و در آئین تحویل منازل مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان کمیجان، افزود: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شعار یک میلیون مسکن دولت منعقد شده و در دست انجام است.

وی بیان کرد: در این راستا جهاد سازندگی متعهد شده در بازه زمانی ۲ سال این واحدهای مسکونی را ساخته و به مشمولان تحویل دهد.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: اولویت اجرای این طرح در روستاها با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و محله‌های حاشیه‌شهر و شهرهای کوچک است.

سردار زهرایی اظهار داشت: ۱۳۱ شهرستان از سوی دولت به‌عنوان شهرهای کوچک و ۳۱ شهر نیز در قالب مناطق محروم شهرستانی شناسایی شده است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ محله حاشیه نشین شهر نیز در کشور شناسایی شده و روستاهایی با ضریب محرومیت ۶، هفت، هشت و ۹، در دستور کار این طرح است.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: در هفته بسیج امسال، عملیات ساختمانی ۴۰ هزار واحد مددجویی در کشور کلید خورد که بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی هستند.

سردار زهرایی عنوان کرد: ۱۳۰ طرح محرومیت‌زدایی هم در هفته بسیج در استان مرکزی افتتاح شده که منازل مسکونی مددجویی بهزیستی کمیجان و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساروق بخشی از این طرح‌ها است.

وی عنوان کرد: کار جهادی تا زمانیکه نقطه محرومی در کشور وجود نداشته باشدبا قوت در بسیج سازندگی تداومی می‌یابد.

در این آئین، هشت واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان کمیجان با حضور مسئول بسیج سازندگی کشور افتتاح شد.

این واحدهای مسکونی با زیربنای ۸۷ و ۹۷ مترمربع ساخته شده‌اند و عملیات اجرایی هر یک ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری داشته است.

عملیات ساخت این واحدهای مسکونی ۲ سال به طول انجامیده است.

سردار زهرایی در سفر یک روزه به استان مرکزی همچنین طرح آبرسانی کشاورزی روستای اسفندان از توابع استان مرکزی را افتتاح کرد.

همچنین با حضور سردار زهرایی، یک واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در شهر ساروق افتتاح شد.

برای این طرح نیز با ۹۰ متر مربع زیربنا، ۲۱۰ میلیون تومان با مشارکت کمیته امداد، گروه‌های جهادی، بنیاد مسکن و خیران هزینه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...