تشییع پیکر شهید گمنام دفاع مقدس توسط خادمیاران تهرانی


تشییع پیکر شهید گمنام دفاع مقدس توسط خادمیاران تهرانی

همزمان با هفته بسیج، پیکرپاک یک شهید گمنام در نخستین یادواره شهدای سازمان نقشه برداری کشور بر دوش خادمیاران منطقه 16 تهران تشییع شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان مراسم تشییع پیکر پاک یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، در نخستین یادواره شهدای سازمان نقشه برداری کشور، با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۱۶ تهران و پرچم متبرک حرم رضوی، حال و هوای امام رضایی به خود گرفت.

علی جاویدانه سرپرست سازمان نقشه برداری کشور، سردار اصحاب کریمی فرمانده قرارگاه شهید اسداللهی سخرنانی کردند و اجرای گروه سرود شهدا، نمایش رزم نماهای هفته بسیج و خاطره‌گویی ام الشهدا حاجیه خانم خالقی‌پور مادر ۳ تن از شهدای والامقام جنگ تحمیلی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم پس از سلام بر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و قرائت صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، از خانواده معزز ۷ شهید سازمان نقشه برداری کشور، شهیدان سیدمحمد کمال بیک، جابر عابدینی، علی فتحی، کتابعلی ایرانی، ابراهیم بی آزار، قربان آرزوجی و سیدمحمد مصباح نمین تجلیل به عمل آمد.

شهید سید محمد کمال بیک یکم فروردین ۱۳۲۵، در بندرانزلی چشم به جهان گشود. تا پایان کارشناسی در رشته نقشه برداری درس خواند. او در ۱۳۴۷ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست و یکم دی ۱۳۶۶، با سمت مهندس رزمی در اهواز بر اثر سانحه رانندگی شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

شهید جابر عابدینی، در شهریور ماه 1341 در روستای اشلق از توابع شهر میانه چشم به جهان گشود. در 1355 به عنوان نقاش ساختمان در سازمان نقشه‌برداری‌کشور، مشغول به کار شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج مستضعفین درآمد و در 1360 به خدمت مقدس سربازی رفت. پس از طی دوران آموزش به جبهه‌های نبرد اعزام شد و در عملیات «فتح المبین» و «بیت المقدس» شرکت داشت و در آزادسازی خرمشهر، در 10/2/1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید مهندس علی فتحی در 1328 به دنیا آمد. پس از اتمام دوره کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری همکاری خود را از آذر ماه 1354 با سمت کارشناس نقشه‌بردار در سازمان نقشه‌برداری کشور آغاز کرد. وی در آبان 1366 داوطلبانه به ماموریت تهیه نقشه‌های مورد نیاز جبهه‌های نبرد به ستاد نقشه‌برداری خوزستان رفت. در سپیده دم 21 دی 1366 همراه با همسنگر دیگر خویش شهید مهندس سید محمد کمال بیک در نزدیکی شهر اهواز بر اثر سانحه رانندگی در حین انجام وظیفه به شهادت رسید.

شهید کتابعلی ایرانی در 1311 در قریه آوج همدان به ‌دنیا آمد و در سن کودکی ضمن اشتغال به کار در مزارع، با یادگیری قرآن و عشق به ائمه ‌طهار پرورش یافت. در آذر 1355 همکاری خود را با سازمان نقشه‌برداری‌کشور به ‌عنوان بنا آغاز کرد و در 1360 داوطلبانه، ندای امام‌خمینی (رحمت‌الله علیه) را لبیک گفت. وی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر شرکت کرد و در همان عملیات بر اثر اصابت ترکش خمپاره در 20/2/1361 به فیض شهادت نائل آمد.

شهید ابراهیم بی‌آزار متولد 1330 از همکاران اداره‌ی خدمات فنی سازمان نقشه‌برداری کشور بود. او در روز رای‌گیری 1358 برای جمهوری اسلامی، با اصابت گلوله زخمی شد و پس از سال‌ها تحمل جراحت در 10/06/1368 به ‌شهادت نایل ‌آمد. از‌ شهید بی‌آزار، دو دختر و یک پسر به ‌جامانده ‌است که تحصیلات عالیه دارند و در تهران زندگی ‌می‌کنند.

شهید قربان آرزوجی در اول خرداد 1335 به دنیا آمد و از 1/8/1357 با سمت تکنسین تاسیسات، برق و تلفن همکاری خود را با سازمان نقشه‌برداری کشور آغاز کرد. شهید آرزوجی داوطلبانه در 25/10/1365 به جبهه اعزام و از 11/11/1365 خبری از او نبوده و پس از هشت سال فراق و انتظار، همراه سه هزار ستاره دیگر، خبر فیض عظیم شهادت وی به همکارانشان رسید.

شهید سید محمد مصباح نمین وی، در 1323 در تهران متولد شد. از فروردین 1349 همکاری خود را با اداره جغرافیایی ارتش آغاز کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سازمان نقشه‌برداری منتقل شد و با سمت تکنسین کارتوگرافی ، همکاری خود را با سازمان آغاز کرد. آخرین اطلاع از او مربوط به حضور وی در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه در 11/11/1365 بود تا اینکه پس از هشت سال گمنامی، همراه سه هزار شهید دیگر، خبر فیض شهادت او به همکارانش رسید.

شایان ذکر است این شهید گمنام 17 ساله و از شهدای گرانقدر عملیات بدر است.

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان