دیدار نماینده مجلس با اصحاب فرهنگ و ادب پیشوا


دیدار نماینده مجلس با اصحاب فرهنگ و ادب پیشوا

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین،پیشوا وقرچک در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای صمیمی پای حرف دل اصحاب فرهنگ و ادب شهرستان پیشوا نشست.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا پای صحبتهای اصحاب فرهنگ و ادب نشست.

در ابتدا طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا در خصوص فعالیت های اداره در حوزه ادبیات در سال جاری به شرح برنامه ها پرداخت و گفت: اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و هنری و علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه های دارای مجوز از دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان و همچنین تأسیس کتابخانه باز در سطح شهرستان از فعالیت های انجام شده این اداره بود.

وی گفت: خرید کتاب نویسندگان بومی شهرستان نیز از برنامه های دیگر این اداره است؛ به نحوی که کتاب نویسندگان بومی منتشر و رونمایی می شود، سپس با هماهنگی های لازم، چندین جلد از کتاب مربوطه از ایشان خریداری می شود.

در ادامه وی به بیمه نویسندگانی که شرایط لازم را داشته باشند؛ برگزاری نمایشگاه های کتاب مناسبتی و غیر مناسبتی در سطح شهرستان؛ دیدار با نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب و تقدیر از ایشان؛ برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت حضوری و در شرایط شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و سایر فعالیتهای این اداره در حوزه فرهنگ و ادب اشاره کرد.

بر اساس این گزارش؛ احمد فیروزی از هنرمندان حوزه نمایش، موسیقی و از مجریان توانمند صدا و سیما و از نویسندگان بومی شهرستان پیشوا در این دیدار در رابطه با اهمیت موضوع کتاب کودک و بررسی کتابهایی که تخصصی و مرتبط با سن کودکان منتشر می شوند و به رشد عقلی ایشان کمک می کند سخن گفت و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب دائمی در شهرستان که دغدغه اکثر اهالی قلم و فرهنگ می باشد را مطرح نمود.

گفتنی است احمد رضا فیروزی حدود 12 جلد کتاب در حوزه کودک دارد که هر کدام به چندین دوره چاپ رسیده اند.

سید مصطفی طباطبائی کارشناس حوزه ادبیات و از اساتید این حوزه به ساخت فرهنگسرا در شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر در این شهرستان فرهنگسرای مناسبی ساخته شود؛ اکثر پایگاه های فرهنگی و هنری و ادبی بنا خواهد شد و شاهد پیشرفت چشم گیر در این حوزه ها خواهیم بود و با برپائی فضایی مناسب و در شان اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان، علاقمندان نیز به آن سمت سوق پیدا خواهند کرد و شاهد پیدایش استعدادهای خوبی در حوزه ادبیات خواهیم بود.

رحیمی مدیر موسسه مطالعاتی معمار اندیشه ها گفت: یکی از اهداف موسسه برپایی نمایشگاه های دوره ای کتاب می باشد و این موسسه ضمن برگزاری کلاسهای متعدد در حوزه مطالعه و تند خوانی و تمرکز حواس، اولین موسسه دارای مجلات صوتی است و نیاز به حمایت در حوزه های مختلف و تخصصی مطالعه دارد که از مسئولین تقاضا داریم در این بخش با موسسه همکاری داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر مکان موسسه به جهت اجرای طرح های مطالعاتی و آموزشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مکانی مناسب و تخصصی است که این موسسه در این خصوص همکاری لازم را خواهد داشت.

بر اساس این گزارش؛ حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، حضور در بین اهالی خوش ذوق، خوش فکر و خوش نام قلم را توفیقی دانست و از طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد به منظور ترتیب دادن این جلسه قدردانی کرد و اذعان داشت: با معرفی افراد تاثیر گذار باید ایشان را به مردم این منطقه و کشور شناساند و اینکه مردم شهرستان پیشوا باید بدانند که شخصیت های بزرگی در این منطقه بوده اند و با اشاره بعدی به این موضوع که کتاب نیز مانند مایحتاج ضروری دیگر باید در سبد خانوار قرار بگیرد اضافه کرد: با به کار گیری راه کارهای مختلف اعم از برگزاری کتاب، اهدای کتاب و برگزاری انواع مسابقات و دیگر راه هایی که در مسیر جذب مردم به سوی مطالعه است کتاب و کتاب خوانی را از این مظلومیت در بیاوریم.

وی اشاره کرد: در گذشته به خاطر داشته است که مردم بیشتر با کتاب آشنا بودند و کتاب از بهترین هدایایی بوده که دریافت می کردند و مطالعه و کتاب رنگ و بوی بهتری نسبت به اکنون داشته است و با وجور رهبر فرزانه ای که مطالعه علاقمندی اصلی ایشان است و به تعبیری به فرموده ایشان: «قالباً اوقات پایان بیداریشان با مطالعه به سر می رود.» نباید کتاب به این صورت در جامعه ما غریب باشد و باید برنامه ای ریخته شود تا مردم بخشی از سپری کردن اوقات خود در شبکه های مجازی را به مطالعه بپردازند زیرا با آموزشهای غیر رسمی در شبکه های مجازی به جز مطالب بدون سند و اشتباه و گاهی مخرب چیزی عاید حال انسان نخواهد شد و چه بهتر که مطالبی را که آموزش میبینیم و یاد میگیریم از مرجعی بنام کتاب باشد تا ضمن لذت و علاقه مطالعه آموزش خوبی نیز دیده باشیم.

وی در ادامه با برپایی نمایشگاه دائمی بسیار استقبال کرد و گفت: به مکانهای بلا استفاده برخی از دستگاه ها که اکنون از آن هیچ استفاده ای نمی شود می توان بعد از رفع مشکلات و آماده سازی به عنوان نمایشگاه دائمی کتاب استفاده کرد.

نوش آبادی در پایان سخنان خود گفت: پیشوا ظرفیت کارهای بزرگ را دارد و اگر نتوانیم به واسطه مطالعه مردم عزیزمان را با فرهنگ دینی و انقلابی و بومی خودشان بیشتر آشنا کنیم؛ فرهنگ های بیگانه برما غلبه خواهند کرد و این به هیچ عنوان مطلوب نیست و در این راستا با ناشران بزرگ در خصوص برگزاری نمایشگاه و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی هماهنگی های لازم به عمل خواهد آمد و با مسئولین مربوط نسشت خواهیم داشت.

در پایان این مراسم به اهالی قلم و ادب لوح سپاسی با امضای نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی اعطا گردید.

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !