فرماندار جدید سردشت معرفی شد


فرماندار جدید سردشت معرفی شد

مهاباد- ایرنا- طی مراسمی با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی، فرماندار جدید شهرستان مرزی سردشت معرفی شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه در این آیین ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای بمباران شیمیایی سردشت گفت: این شهرستان با وجود آن که توسط رژیم معدوم صدام و استکبار جهانی بمباران شیمایی شد اما مردم غیور و شهید پرور آن از انقلاب و نظام دست برنداشته و همچنان مقاومت کردند.

علی مصطفوی با بیان اینکه دشمنان می خواهد روحیه ملت را تضعیف و ناامیدی را در جامعه تزریق و دسیسه های شوم خود را اجرایی کند افزود: اگرچه مردم با کمبود و مشکلاتی مواجه هستند اما باید بدانیم که استقلال کشور نیز هزینه هایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی , اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و مشکلات شهرستان سردشت بیان کرد: در دو سال اخیر در حوزه تقسیمات کشوری بیشترین توجه به این شهرستان شده است به طوری که "نلاس" به شهر و "ربط" به بخش تبدیل شد و اکنون نیز لایحه ای تنظیم شده که در آن شهر "میرآباد" از توابع بخش وزینه سردشت به شهرستان تبدیل شود.

مصطفوی با اشاره به رسمی شدن مرز "کیله" سردشت نیز گفت: این مرز در هیئت دولت به عنوان یک مرز رسمی تصویب شده و اقلیم کردستان این مرز را نیز به عنوان مرز رسمی قبول دارد اما متاسفانه هنوز به تصویب دولت مرکزی کشور عراق نرسیده است و وزارت خارجه پیگیر رسمی شدن آن در کشور عراق است که با رسمی شدن آن بسیاری از مشکلات مرزی در این بازارچه حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات فرماندار سابق این شهرستان ادامه داد: تغییر و تحولات یک امر طبیعی است و در حوزه مدیریتی نیز علاوه بر آن یک امر قانونی به شمار می آید این تغییرات در راستای پیشبرد امورات و ارتقای خدمات انجام می شود و مدیران جدید براساس سیاست های دولت امورات را پیش خواهند برد.

وی در پایان با تاکید بر همدلی و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات و رفع موانع خواستار ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در بازارچه مرزی کیله شد.

ماموستا "محمد واوی" امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن بیان ظرفیت های مناسب شهرستان برای توسعه و رونق اقتصادی خواستار توجه ویژه دولت باتوجه به شاخص های پایین شهرستان در حوزه های مختلف و اتحاد و انسجام و همراهی همه دستگاه های اجرایی برای رفع موانع در راستای منویات رهبر معظم انقلاب شد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های "اقصی نخشی پور" فرماندار سابق این شهرستان تجلیل و "لقمان خسروپور" به عنوان سرپرست فرمانداری سردشت معرفی شد.

لقمان خسروپور سرپرستی فرمانداری و معاونت عمرانی شهرستان بوکان و معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان