استاندار خوزستان: اخلال در آرامش بازار قابل پذیرش نیست


استاندار خوزستان: اخلال در آرامش بازار قابل پذیرش نیست

اهواز- ایرنا - استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط بازار به سوی آرامش و کنترل در حرکت است گفت: هرگونه اقدامی که باعث برهم زدن آرامش و یا ایجاد اخلال در بازار شود قابل پذیرش نیست و همه مدیران دستگاه‌ها باید برای بهبود معیشت مردم اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری با بیان اینکه بازار به سمت ثبات رفته است بیان کرد: از اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مربوطه خواستاریم در پایدار ماندن این ثبات نهایت تلاش را داشته باشند.

وی گفت: هرگونه قیمتی که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعلام می‌شود مصوب ملی است و هیچگونه تغییری در قیمت اعلام شده نباید انجام شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: با وارد کردن گوشت و مرغ منجمد از استان‌های دیگر باید تعادل در عرضه و تقاضا در سطح بازار خوزستان را حفظ کرد.

خلیلیان بر کنترل هر چه بیشتر قیمت مرغ تاکید کرد و افزود: سازمان های صمت و جهاد کشاورزی خوزستان نظارت بیشتری را بر قیمت مرغ از تولید تا کشتار داشته باشند تا فشار کمتری بر تولید کننده و کشتارگاه‌ها وارد شود.

ایجاد سامانه رهتاب برای رصد تامین و توزیع کالا در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: سامانه رهتاب توسط سازمان جهاد کشاورزی استان راه‌اندازی شده که با استفاده از آن می‌توان مسیر تامین و توزیع کالاهای اساسی را در استان مشخص و رصد کرد.

امیر حسین نظری بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه به ویژه دامپزشکی که بر سلامت کالاهایی همچون گوشت و مرغ نظارت دارد، لازم است به این سامانه برای نظارت بر تامین و توزیع کالاها دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: این سامانه به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز وصل است و اطلاعات را در اختیار این سامانه قرار می‌دهد.

نظری افزود: در این سامانه تلاش می شود تا دست واسطه گران کوتاه شود و کالا به صورت شفاف و سالم به دست مصرف کننده برسد.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به اینکه این سامانه در ۲ استان دیگر نیز فعال است ادامه داد: با این سامانه کنترل و نظارت تمام کالاهای اساسی با دقت بیشتری انجام می شود و امکان رصد کردن کالاها نیز وجود دارد.

وی گفت: در مرحله نخست تامین و توزیع مرغ منجمد و سپس برنج وارداتی، و در مرحله سوم مرغ گرم وارد این سامانه می‌شود.

افزایش ۱۳ درصدی جوجه ریزی در آذر امسال

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: با توجه به پیگیری انجام شده از ابتدای آذر تاکنون یک‌ میلیون و۳۰۰هزار قطعه جوجه ریزی در خوزستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.

عبدالامیر نیرومند با بیان اینکه سهمیه جوجه یکروزه خوزستان افزایش یافته است افزود: افزایش جوجه ریزی و سهمیه، وضعیت بهتری را در تولید مرغ در خوزستان رقم خواهد زد.

وی بیان کرد:در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قرارگاه امنیت غذایی با دستور وزارتخانه تشکیل شده و تمام مباحث مربوط به تولیدات کشاورزی در این قرارگاه مطرح می شود تا بتوان به صورت مستمر این موضوعات را بررسی کرد.

در آبان امسال جوجه ریزی در خوزستان ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج