کرونا در روسیه، در یک روز 1224 قربانی گرفت


شمار جان باختگان روسیه در اثر کرونا طی 24 ساعت گذشته یک هزار و 224 نفر اعلام شد و مسئولان روسیه برای مقابله با این وضعیت بحرانی، تشویق و تبلیغ واکسیناسیون را در پیش گرفته اند.

صراط:

کرونا در روسیه، در یک روز 1224 قربانی گرفت

شمار جان باختگان روسیه در اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته یکهزار و ۲۲۴ نفر اعلام شد و مسئولان روسیه برای مقابله با این وضعیت بحرانی، تشویق و تبلیغ واکسیناسیون را در پیش گرفته اند.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا روز یکشنبه در گزارش خود اعلام کرد: در شبانه روز اخیر یکهزارو ۲۲۴ نفر بر اثر کرونا جان باخته اند و با احتساب این آمار تعداد قربانیان کرونا در روسیه به ۲۷۲ هزار و ۷۵۵ نفر رسید.

مسکو در آمار مرگ و میر بین شهرهای روسیه در مکان نخست قرار دارد و در پایتخت روسیه در شبانه روز اخیر ۹۵ نفر بر اثر کرونا جان سپردند و به دنبال آن سن پترزبورگ و استان مسکو به ترتیب با مرگ ۶۸ و ۶۱ نفر در مکان های بعدی قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر ۳۰ هزار و ۶۴۶ نفر مبتلا به کرونا یا آلوده به ویروس آن در مناطق مختلف روسیه شناسایی شدند و مجموع شمار افرادی که از ابتدای همه گیری کرونا در این کشور به کرونا مبتلا شدند به ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر رسید.

در بین شهرهای روسیه، در شبانه روز اخیر مسکو با ۴۱۳۸ نفر مبتلا به کرونا، بالاترین آمار ابتلا را داشت.

مسئولان روسیه در این شرایط برای مقابله با کرونا و کاهش آمار بالای آن تشویق به واکسن را در پیش گرفته اند و از رسانه های این کشور بویژه شبکه های تلویزیونی سراسری برای ترغیب مردم به واکسن زدن کمک می گیرند.

در راستای همین تلاش ها با ابتکار شماری از پزشکان، امروز گروهی از مخالفان واکسیناسیون به بیمارستان ویژه کرونا در منطقه فیلاتوف مسکو دعوت شده و از بخش بستری بیماران بازدید کردند.

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) هم خواستار لغو دانشنامه و مجوز کار پزشکان مخالف واکسیناسیون کرونا شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که پیشتر واکسن اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت به خود زده بود هفته گذشته بصورت داوطلبانه در آزمایش واکسن اسپری بینی که ساخت موسسه گاملیا است، شرکت کرد.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۵۶ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود ۶۶ میلیون و ۲۰۱ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها، میزان تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط