کارخانه صدر فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی احیاء می‌شود


کارخانه صدر فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی احیاء می‌شود

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: کارخانه صدر فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی احیاء می‌شود.

محمد رزم امروز هفتم آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج ابتکار امام راحل بود و براین اساس قطعا بسیج ولایتمدار است.

وی با بیان اینکه افراد بسیار ارزشمندی تربیت یافته این مکتب هستند که قاطعانه در برابر زورگویان ایستاده‌اند و نمونه بارز آن سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است، بیان کرد: امروز نیز مصادف با شهادت یکی از مردان بزرگ بسیجی محسن فخری‌زاده است که یکی از پنج شخصیتی بود که نامش در فهرست ۵۰۰ فرد قدرتمند جهان منتشر شده بود و خدمات برجسته‌ای به صنعت هسته‌ای کشور کرد.

بسیج به یک گفتمانی برای الگوگیری مظلومان و آزادگان جهان در تمام جوامع بشری تبدیل شده است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بسیج به یک گفتمانی برای الگوگیری مظلومان و آزادگان جهان در تمام جوامع بشری تبدیل شده است و قویترین ارتش‌های جهان به شمار می‌رود.

رزم با بیان اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است و نقش بسزایی در ارتباط بین مجموع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین دولت‌ها و ملت‌ها دارد، بیان کرد: نگهبان امین منافع عمومی مطبوعات و رسانه هستند.

ملجاء آگاهی دادن و آگاهی‌بخشی در جامعه مطبوعات و فعالان رسانه‌ای و خبری هستند

وی با تاکید براینکه ملجاء آگاهی دادن و آگاهی‌بخشی در جامعه مطبوعات و فعالان رسانه‌ای و خبری هستند، افزود: امروز جامعه‌ای توسعه یافته تلقی می‌شود که بتواند در کنار بهبود شاخصه‌های اقتصادی، اجتماعی و عنصر دانایی اجتماعی، رسانه‌ای قوی داشته و آنان به درستی به وظایف خود عمل کنند.

رئیس شورای قضایی لرستان بیان کرد: اطلاع رسانی در دنیای امروز با گذشته متفاوت است و با روند روبه رشد ابزار و تکنولوژی حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات در دنیا منتشر می‌شود.

رزم با بیان اینکه رسانه در برخی حوزه‌ها نقش نظارتی ایفا کنند، گفت: رسانه محل صدور نقل شایعات نباشد و با اخلاص عمل و مستند مطالب خود را منتشر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سیاست‌های کلی اقتصادی نظام و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری حمایت از سرمایه‌گذاری در سند تحول قضایی نیز پیش بینی شده است، اضافه کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی ایجاد امنیت لازم برای رشد و توسعه سرمایه‌گذاری در لرستان است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری براساس شعارهای راهبردی ده سال اخیر اقتصاد و فرهنگ بوده که شاهدیم به لحاظ اهمیت موضوع بیشترین حجم قوانین مصوب نیز مسائل اقتصادی بوده و امروز با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم و تحریم ظالمانه نیز مزید بر علت شده نیاز است از سرمایه‌گذار حمایت کنیم.

رزم بیان کرد: حمایت از کارخانجات تولیدی و سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، مهار تورم و خروج از رکود از مطالبات مقام رهبری است و در این راستا بازدیدهای زیادی از کارخانجات استان داشتیم.

۲۰۰۰ نفر از مالک کارخانه عظیم خودرو شاکی هستند

رئیس شورای قضایی لرستان درباره آخرین وضعیت کارخانه عظیم خودرو بروجرد گفت: با مسئولین مربوطه در کشور پیشنهادات خود را در این راستا مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه این کارخانه از ۲۵۰ هکتار زمین برخوردار بوده که ارزش آن ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر فعال بوده و با یک شرکت چینی قرارداد دارد، اظهار کرد: ۶۰ هزار متر مربع مسقف دارد و همه دستگاه‌ها و فازهای آن فعال هستند ولی این کارخانه چندین سال پیش تعدادی ماشین را پیش‌فروش کرده بود و از طریق وزارت صمت و برخی از شکات خصوصی علیه مدیرعامل این کارخانه شکایت شده بود که چرا ماشین پیش‌فروش و بدون مجوز و بیش از ظرفیت فروخته شده است.

رزم با بیان اینکه این کارخانه ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ خودرو پیش فروش کرده است، افزود: به نظرم باید نظارتی می‌شد که این کارخانه بتواند همان فعالیت را ادامه دهد و بتواند پاسخگوی خریداران باشد.

مدیرعامل عظیم خودرو به ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم شده است

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: ۲۰۰۰ نفر از مالک این کارخانه شاکی هستند و به عنوان مال باخته و هر کدام ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت ماشین را پرداخت کرده بودند و این مدیر کارخانه به ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم و هم‌اکنون در حبس به سر می‌برد.

وی گفت: ده میلیارد تومان اموال مالک کارخانه توقیف شده است و رئیس قوه قضائیه دستور دادند ماشین سازی و عظیم خودرو را به سرانجام برسانیم.

رزم عنوان کرد: براساس پیگیری‌ها در حال حاضر پرونده این مدیر در دادسرای تهران در جریان است و امیدوارم بتوانیم از طریق آزادی مشروط مدیر این کارخانه، کار خود را مجددا آغاز کند.

مدیرعامل کارخانه فولاد ازنا تحت تعقیب قرار گرفته است

رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص کارخانه فولاد ازنا بیان کرد: مدیرعامل این شرکت حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت بوده که تحت تعقیب قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حسن رعیت در یک پرونده دیگری در تهران به اتهام دیگری که هیچ ارتباطی با این کارخانه ندارد تحت تعقیب قرار گرفته و محکومیت حاصل کرده است.

رزم با بیان اینکه سرمایه‌گذار جدیدی پیگیر خرید کارخانه فولاد ازناست، ادامه داد: با ارزیابی کارشناسان و مدیر شهرک صنعتی ارزش این کارخانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده با ۶۸ هزار متر مربع مسقف، ۲۰۰۰ میلیارد هم نیاز است که این طرح تکمیل شود.

رئیس شورای قضایی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد که در سال می‌تواند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق آهنی تولید کند.

وی با بیان اینکه فاز اول آن فعال است و چنانچه فاز دوم راه‌اندازی شود می‌تواند ۷۰۰ هزار تن ورق آهنی تولید کند، افزود: این کارخانه ۱۰۱ هکتار زمین دارد که موضوع بررسی اهلیت و صلاحیت این سرمایه‌گذار به مدیران اعلام شده و چنانچه تأیید شود این نقل و انتقال انجام و کارخانه واگذار شود.

صنایع غذایی گهر دورود به تملک بانک ملی درآمده است

رزم در خصوص صنایع غذایی گهر دورود با بیان اینکه در شش فاز پیش بینی شده که دو فاز آن فعال است، بیان کرد: این واحد مربوط به گروه منصور آریا بود و پس از اینکه تحت تعقیب قرار می‌گیرد متوقف می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: قبلاً ۶۰۰ کارگر در صنایع غذایی گهر دورود مشغول به کار بوده‌اند و در حال حاضر ۱۲۰ کارگر در آن فعالیت دارد و به تملک بانک ملی درآمده است و باید به سرمایه‌گذار واگذار شود تا ۴ فاز دیگر آن فعال شود، ۲۵ کانتینر تجهیزات از آلمان و ۱۷ کانتینر از فرانسه برای این کارخانه خریداری شده است.

کارخانه صدر فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی احیاء می‌شود

رزم در خصوص وضعیت کارخانه صدر فولاد افزود: این واحد نیاز به سرمایه در گردش به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان دارد اما مالک این کارخانه بدهی مالی دارد و جزو لیست سیاه است و نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند و به سرمایه گذار جدید واگذار شده و تجهیزات جدیدی همچون دو دستگاه توربین وارد کرده که دنبال ترخیص آن از بندرعباس هستند که با نصب و استقرار آنها طرح توسعه‌ای با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی اجرا می‌شود و ظرف یک یا دو ماه آینده به نتیجه برسد.

زمینه فعال سازی کارخانه ماشین سازی لرستان فراهم شده است

رئیس شورای قضایی لرستان در خصوص واحد ماشین‌سازی که متعلق به گروه آریا بوده که این واحد به هلدینگ خزر واگذار شده است، بیان کرد: بدهی‌های آن پرداخت شده و اسناد مالکیت آن هم منتقل شده و سه دستگاه ساخت ورق از ایتالیا وارد شده و در گمرک قرار دارد و در حال ترخیص بوده و زمینه فعال سازی این کارخانه هم فراهم شده است.

پارسیلون قابل احیا نیست

وی در رابطه به وضعیت کارخانه پارسیلون گفت: این کارخانه دیگر قابل احیا نیست و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آن فرسوده شده و مقرون به صرفه نیست چون قدرت رقابت با دنیا ندارد.

رزم گفت: این کارخانه در اختیار سه بانک به عنوان سهامدار قرار گرفته است و دنبال تغییر تولید هستند و طرحی را پیشنهاد داده‌اند که به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی مطرح شود.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: این کارخانه در مرحله حسابرسی قرار دارد تا این واحد در قالب مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شود.

وی افزود: از کشت و صنعت استان نیز بازدیدی داشتیم که با مشکلی مواجه نیست و گویا اهالی منطقه تیراندازی کرده و مزاحمت‌هایی ایجاد کرده بودند که دادستان با قاطعیت با آنان برخورد کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج