150 مددجوی بهزیستی شیروان پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند


150 مددجوی بهزیستی شیروان پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: اکنون 150 مددجوی بهزیستی این شهرستان خراسان شمالی پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند که تعهد این نهاد حمایتی برای پرداخت وام بیش از 81 میلیارد ریال است.

علی اکبر آرام یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهزیستی برای ایجاد مشاغل خانگی به هر نفر از مددجویان تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۴۹ نفر از مددجویان شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته این نهاد حمایتی پرداخت شده که بیشترین تسهیلات در بخش دامداری صورت گرفته است.

آرام بازپرداخت تسهیلات را ۵ ساله با کارمزد چهار درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به دغدغه و مشکل مددجویان در زمینه اشتغال و بیکاری آنان، تمام پرونده ها تشکیل شده ولی متاسفانه بانک ها در زمینه تخصیص اعتبارات هیچ همکاری و تعامل نمی کنند که انتظار می رود با توجه به وضعیت موجود و مددجویان که از قشر محرم و ضعیف جامعه هستند در انجام این کار تسریع شود.

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان زیرپوشش بهزیستی اقدام کنند نیز می‌توانند از این میزان تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان زیرپوشش اقدام کنند از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه معاف می‌شوند.

به گفته آرام سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۱۴۳ نفر از مددجویان تحت پوشش این شهرستان پرداخت شد.

بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات