«حفظ بنیان خانواده» مهمترین هدف برنامه سیمای خانواده است


«حفظ بنیان خانواده» مهمترین هدف برنامه سیمای خانواده است

متقیان گفت: هدف اصلی من به عنوان یک برنامه ساز توجه کافی به مخاطب و خانواده است و تمام آیتم‌ها حول محور آن‌ها تهیه و تولید می‌شود.

علیرضا متقیان تهیه کننده برنامه سیمای خانواده، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محوریت برنامه سیمای خانواده و تأثیرات آن گفت: تلویزیون میان رسانه‌های دیگر، چون قابل دسترس برای همه است و گستره وسیعی دارد، بیش از همه رسانه‌های صوتی و تصویری دیگر تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها بخصوص تلویزیون می‌توانند رفتار‌های اجتماعی مطلوب را در جامعه استوار کرده و آن را جلوه‌گر نمایند. بسیاری از یادگیری‌ها غیر مستقیم هستند و پایدارترین تربیت، تربیت غیر مستقیم و ضمنی است و ما در ساخت برنامه بر خود وظیفه می دانیم با ساختاری درست در بخش‌های ویژه متناسب با گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و ... به آن بپردازیم.

متقیان گفت: خانواده ها تلویزیون را یکی از اعضای خود می‌دانند و هر کدام از اعضا، در لا به لای تولیدات تلویزیون به دنبال علاقه و سلیقه خود است. پس یکی دیگر از وظایف ما تولید و ساخت برنامه ویژه سلایق مختلف مطابق با نیاز مخاطب است؛ چرا که اگر مخاطب پاسخ نیاز‌هایی را که در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... دارد، دریافت نکند، برنامه ساز به هدف اصلی خود نخواهد رسید.هدف اصلی من به عنوان یک برنامه ساز توجه کافی به مخاطب است و تمام آیتم‌ها حول محور آن‌ها تهیه و تولید می‌شود.

«حفظ بنیان خانواده» مهمترین هدف برنامه سیمای خانواده است

وی بیان کرد: جایگاه خانواده در سیمای جمهوری اسلامی ایران، همخوانی آن با احکام و آموزه‌های نورانی اسلام، پیوند هنر و دین در به نمایش گذاشتنِ مهم‌ترین رکن جامعه یعنی خانواده است که در برنامه سیمای خانواده به آن توجه ویژه‌ای شده است.

متقیان گفت: ما طی یک سال گذشته در برنامه سیمای خانواده سعی کردیم با رویکرد جدید و متفاوتی که در پیش گرفتیم، به اهداف اصلی و ایجاد استحکام در خانواده و حفظ بنیان خانواده دست پیدا کنیم و با بخش‌های مختلف به تمام اعضای خانواده توجه لازم را داشته باشیم. این برنامه شامل بخش‌های گوناگون پزشکی، روانشناسی، معرفی کتاب، خانواده خوب، ورزشی، نمایش عروسکی، مشاوره، آموزشی، مستند، گردشگری، کودک، هنری، آشپزی، خانه داری، .. است.

«حفظ بنیان خانواده» مهمترین هدف برنامه سیمای خانواده است

وی افزود: طی ایام هفته از مهمانان شاخص دعوت می کنیم تا با حضور در استودیو به عنوان الگوی مناسب به مخاطب معرفی شوند. مهمانان حضوری علاوه بر اساتید و دکترهای برجسته و بنام نوجوانان و جوانان موفق، خانواده‌های موفق در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و ... هستند. توجه ویژه به خانواده‌های معظم شهدا، حضور در برنامه و ساخت مستند از آن‌ها بخصوص شهدای شاخص دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت از دیگر اقدامات ما در برنامه‌ی سیمای خانواده است. در مناسبت‌های مختلف آیتم‌هایی به برنامه افزوده می‌شود به عنوان مثال در ایام فاطمیه دهه‌ اول و دوم بخش‌های ویژه‌ای را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد.

این تهیه کننده بیان کرد:گروه برنامه ساز ما با مدیریت گروه اجتماعی شبکه یک سیما متشکل از افراد با تجربه و حرفه‌ای است که تمام هدف گروه جلب رضایت مخاطب و پاسخ به نیاز‌های مخاطب است که از ابتدای شروع کار تلاش کردیم در راستای این هدف گام برداریم که تا حد قابل توجهی توانسته ایم به آن دست یابیم.

«حفظ بنیان خانواده» مهمترین هدف برنامه سیمای خانواده است

وی ادامه داد: استقبال مخاطبان از برنامه خوب بوده از طرق مختلف با مخاطبان در ارتباط هستیم از طریق پیامک، تماس‌های مخاطبان با روابط عمومی سازمان و فضای مجازی... که تمام نظرات مخاطبان در حین برنامه سازی مورد توجه قرار می گیرد.همچنین سعی در تعامل دوسویه نیز داشته ایم تا مخاطب ارتباط بهتری با برنامه برقرار کند.

متقیان عنوان کرد: بخش عروسکی با هنرمندی اردشیر منظم، از دیگر بخش‌های فصل جدید سیمای خانواده است.بخش معرفی خانواده‌های موفق از اقصی نقاط کشور، بخش موالید با محوریت اعلام آمار تولد‌ها در سراسر کشور و چندین بخش جدید دیگر از تدارکات سیمای خانواده در فصل جدید است.

«حفظ بنیان خانواده» مهمترین هدف برنامه سیمای خانواده است

گفتنی است برنامه سیمای خانواده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که هر روز به جز جمعه‌ها بصورت زنده از شبکه یک پخش می‌شود.هرمز شجاعی مهر-عباس طاهریان - فرشته ایزدی - ساجده سلیمانی - محمد رضا حسینیان و فاطمه رضاپور اجرای این برنامه را برعهده دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟