خداوند در جمال و کمال مطلق خود خریدار مومنان واقعی است


 خداوند در جمال و کمال مطلق خود خریدار مومنان واقعی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در جمال و کمال مطلق خود خریدار مومنان واقعی است، گفت: هر کس خود را به مقام، شهوت، ثروت و قدرت بفروشد قیمت خود را ارزان فروخته است. هر کس ارزش و قیمت انسانی خود را بداند آن جز به خداوند نمی‌فروشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) که در همین حوزه علمیه برگزار شد، با استناد به آیاتی از قرآن کریم، گفت: از نظر قرآن بسیجی کسی است که برای مقابله با مشکلات، فقر، جهالت، فحشا، منکرات، دروغ و فریب قیام کرده و برای رضای الهی تلاش می‌کند.

وی افزود: امید که همه ما با توجه به آیات قرآن کریم بسیجی باشیم. هر کس با خداوند معامله کرده و اجازه ندهد که نفس او اسیر هوا و شیطان شود او پیروز است اما کسانی که خود را به دنیا فروختند در دنیا و آخرت دچار خسارت می‌شوند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند در جمال و کمال مطلق خود خریدار مومنان واقعی است، عنوان کرد: هر کس خود را به مقام، شهوت، ثروت و قدرت بفروشد قیمت خود را ارزان فروخته است. هر کس ارزش و قیمت انسانی خود را بداند آن جز به خداوند نمی‌فروشد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) بیان کرد: آنان که ایمان، شرف و عزت خود را به بیگانه و شیطان فروختند بدبخت بودند گنج و گوهر گرانبهایی در اختیار آنها بوده است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و آن را بسیار ارزان فروختند. دشمن او را فریب داد که خسارت دنیا و آخرت را ببرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند اعمال صالح را تنها از مومنین خریداری می کند، گفت: ایمان به اعمال انسان ارزش می‌دهد. انسان ایمان نداشته باشد از هر موجودی پست‌تر می‌شود و ایمان داشته باشد از همه چیز بالاتر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدا مشتری و فروشنده مومن است، اظهار کرد: خداوند از مومن همه چیز او را می خرد زیرا هرچه دارد برای خدا دوست داشتنی است و نزد خداوند بسیار ارزش دارد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه کعبه نما و نمود عرش الهی است، عنوان کرد:‌ قلب مومن هم حریم عرش الهی است. در حدیث قدسی دارد که شرف مومن بیشتر از کعبه است بنابراین حیف است که انسان مومن خود را با گناه بی ارزش کند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند از مومن جان، مال و همه چیز او را می‌خرد، ابراز کرد: شهدا با دعوت خداوند به بازار عشق رفتند و مرگ را کشتند. جسد مومن همچون لباسی است که نزد خداوند ارزش دارد و پس از مرگ برای جسد هم احترام قائل می‌شوند و به احترام او سر خاک مومن حضور پیدا می‌کتند و نباید کسی نسبت به آن بی‌احترامی کند.

وی با بیان اینکه هرکس جان و مال خود را به خدا بفروشد بهشت مخصوصی را از خداوند می‌گیرد، اظهار کرد: کسی که همه اعضای خود را به خداوند داده است اجازه نمی دهد که چراغ دل او با گناه خاموش بشود. کسی که خود را به خدا فروخت است چون ملک خداوند می شود و دیگر او در اختیار خود نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس خود را به خدا بفروشد بسیار قدرتمند است، عنوان کرد: امام راحل بسیجی بود و خداوند در وجود او جلوه کرده بود که می‌گفت ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت و امام در این زمینه بسیار پیشرفت کرده و هنوز دارد فرماندهی می‌کند. جبهه مقاومت در مسیر افزایش قدرت و جبهه استکبار در حال افول است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد:‌ بسیجی خود را به خدا داده و بسیار قدرتمند است و می‌تواند دشمن را نابود کند. در جنگ نرم بدترین دشمن انسان نفس است که بسیجی هر جا برود با نفس خود مبارزه کرده و رذایل آن را نابود می‌کند. دشمن هم بیکار نیست و او هم در پی کشتن بسیجی است بسیجی می کشد و کشته می شود. درباره این معامله در همه اسناد الهی همچون تورات، انجیل و قرآن مطللب نوشته شده است که خداوند فرموده من به شما وعده دادم و به وعده خود وفا می کنم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد