آغاز به کار دوباره «آشیانه‌های کتاب» در باغ ملی تهران


آغاز به کار دوباره «آشیانه‌های کتاب» در باغ ملی تهران

به همت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، ارائه خدمات «آشیانه‌های کتاب» به دوستداران کتاب و کتابخوانی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، فرآیندهای آماده‌سازی، بازپیرایی و تجهیز دوباره آشیانه‌های کتاب خود را با هدف ارائه خدمات به رهگذران اهل مطالعه در فضای بیرونی این مؤسسه در باغ ملی پایتخت انجام داد.
در این راستا، حدود 60 جلد کتاب، نشریه، بروشور و کاتالوگ‌های فرهنگی، از مجموعه منابع اهدایی مازاد به کتابخانه ملی ملک در موضوعات گوناگون انتخاب و در این آشیانه‌های کتاب برای استفاده عموم علاقه‌مندان قرار داده شد.
طرح آشیانه‌های کتاب از آبان 1396 به منظور گرامی‌داشت هفته کتاب و اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه با عنوان «گردش کتاب در باغ ملی» توسط مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز شده بود، اما در حدود دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعلیق موقت برنامه‌های فرهنگی این مؤسسه در راستای حفظ سلامت مخاطبان، متوقف شده بود.
در این طرح از عموم مردم دعوت می‌شود از این منابع مطالعاتی استفاده کنند یا آنها نیز کتاب‌های مازاد موجود در خانه، محیط کار و کتابخانه‌هایشان را در این آشیانه‌ها برای مطالعه دیگران قرار دهند و در تجهیز هر چه بیشتر آن کمک کنند.
کتابخانه و موزه ملی ملک نیز به عنوان متولی راه‌اندازی این آشیانه‌های کتاب در تلاش است تا هر دو یا سه هفته یکبار، کتاب‌های جدیدی در این آشیانه‌ها قرار دهد.
کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک، بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 خورشیدی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر همه‌روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 9 تا 15:30 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 10 تا 15) در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)، پذیرای دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط