400 میلیارد ریال املاک دولتی خراسان شمالی به فروش می‌ رسد


400 میلیارد ریال املاک دولتی خراسان شمالی به فروش می‌ رسد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: 19 ملک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش 400 میلیارد ریال شناسایی شد و به فروش می رسد.

مجید درخشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگروه مولدسازی و فروش اموال از سال ۱۳۹۸ تشکیل شده و اموال مازاد را به فروش می رساند و پول ناشی از آن را صرف تکمیل طرح های نیمه تمام می شود.

وی تصریح کرد: املاک مازاد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) بارگذاری و بعد از ۲ بار اگر به فروش نرود در سامانه سازمان خصوصی سازی نیز بارگذاری می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان شمالی افزود: املاک مازاد استان از دستگاه های اقتصاد دارایی، جهاد کشاورزی، استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، ثبت احوال و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناسایی و در معرض فروش قرار داده شده است.

وی بیان کرد: عمده این املاک در شهرستان های بجنورد، اسفراین و گرمه و جاجرم شناسایی شده است و تاکنون ۲ ملک نیز به ارزش سه میلیارد ریال به فروش رفته و مابقی نیز در مرحله مزایده قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : متقاضیان خرید این املاک می‌توانند به سامانه تدارک الکترونیکی دولت یا ستاد به نشانی http://setadiran.ir مراجعه و فهرست املاک و نشانی آن‌ها را مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، شناسایی و مولدسازی یا فروش اموال مازاد دولتی مبتنی بر جزء (۲) و (۳) بند (د) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور است که آیین‌نامه اجرایی آن را هیات دولت اواخر خرداد ماه تصویب و به استان ها ابلاغ کرد.

مجلس شورای اسلامی بر اساس این ماده واحده به دولت اجازه داده است تا اموال منقول و غیرمنتقول در اختیار دستگاه های اجرایی را که در راستای وظایف ذاتی دستگاه ها مورد استفاده قرار نمی گیرد ، شناسایی و به دو طریق مولد سازی از طریق قرار دادن پشتوانه انتشار اوراق صکوک (اوراق بهادار) از طریق اجاره و یا فروش تعیین تکلیف کند. دولت همچنین تکلیف هر استان را در جدولی با تفکیک مولدسازی یا فروش مشخص کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته