شمار کتابرسان‌های سیار استان زنجان به پنج مورد افزایش یافت


شمار کتابرسان‌های سیار استان زنجان به پنج مورد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: با راه اندازی 2 کتابرسان سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق روستایی در شهرستان‌های طارم و ابهر، شمار کتابرسان‌های سیار استان زنجان به پنج مورد افزایش یافت.

ایرج صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ کتابرسان جدید با مشارکت بانک ملت به کتابخانه‌های سیار استان اضافه شده است و پس از اتمام فرآیند جذب نیرو، طی دو سه هفته آینده در شهرستان‌های ابهر و طارم شروع به کار خواهند کرد.

وی اظهار داشت: سه کتابرسان سیار نیز در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و خدابنده فعال هستند.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هر کتابرسان سیار به طور متوسط به ۱۰ روستا خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: پیگیری برای افزایش کتابرسان سیار در سطح استان در حال انجام است تا امکان بهره‌مندی روستاهای بیشتری از خدمات کتابخانه ای فراهم شود.

صادقی همچنین از دایر بودن همه کتابخانه های استان برای ارائه خدمات به مراجعان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش روند ابتلا به کرونا و وضعیت رنگ بندی شیوع این بیماری، در زمان حاضر محدودیتی برای خدمات تحویل و امانت کتاب، حضور در اعضا در کتابخانه و استفاده از سالن های مطالعه وجود ندارد.

وی از فعالیت ۱۰۰ باب کتابخانه در استان خبر داد و گفت: ۳۶ باب از کتابخانه های عمومی استان در روستاها واقع هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی