بازگشایی حضوری مدارس بهترین راه پیشگیری از آسیب های کرونایی


بازگشایی حضوری مدارس بهترین راه پیشگیری از آسیب های کرونایی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آسیب های بسیاری که در ایام کرونا بر پیکره آموزش و پرورش وارد شد، گفت: بازگشایی حضوری مدارس بهترین راه پیشگیری از آسیب های به وجود آمده است.

علیرضا سعدی‌پور در جلسه شورای معاونین مشترک اداره کل آموزش و پرورش مازندران با شهرستانها و مناطق استان ضمن تبریک انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا وزیر جدید در انجام رسالت بسیار مهم خود موفق شود.
وی همچنین ضمن تبریک روز نیروی دریایی تأکید کرد از ظرفیت دانشگاه علوم دریایی شهرستان نوشهر باید به نحو مطلوبی استفاده کنیم و در همین راستا مقرر شد تا در هفته پژوهش جلسه مشترکی در دانشگاه علوم دریایی برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: از تاریخ شروع آموزش حضوری تاکنون در حدود ۷۰ درصد دانش آموزان مازندران در مدارس استان حاضر شدند؛ هرچقدر حضور دانش آموزان در مدرسه بیشتر شود از آسیب‌های بسیار زیادی که در زمینه های مختلف به وجود می آید جلوگیری خواهد شد.
سعدی پور با بیان این که تعطیلی مدارس آسیب های زیادی را برای دانش آموزان و جامعه به بار آورده است، اظهار کرد: یادگیری های از دست رفته، تغذیه نامناسب و چاقی مفرط در اثر عدم تحرک دانش آموزان، ایجاد استرس برای همکاران فرهنگی به لحاظ روحی و روانی در خصوص تغییر زمان آموزش ها، بالا رفتن آمار ترک‌تحصیل، بالا رفتن سطح خشونت، انزوای اجتماعی و غیره از جمله خسارت هایی بوده که تعطیلی مدارس به بار آورده است.
وی در همین راستا ادامه داد برای ترغیب خانواده ها و دانش آموزان به حضور در مدارس باید کار اقدام سازی خانواده ها را همه روزه انجام دهیم و در کنار آن پایبند به اجرای جدی پروتکل های بهداشتی بر اساس شیوه نامه ۰۶ باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می دهد اثرگذاری آموزش حضوری بسیار بالاتر از آموزش مجازی است، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا دانش‌آموزان باید به صورت حضوری در مدارس آموزش ببینند ما نیز باید از این جریان حمایت کنیم تا این اتفاق خوب بیفتد و هم دانش آموزان و همکاران فرهنگی ما به یک آرامش نسبی روانی برسند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با توجه به تغییر معنای سواد در جامعه امروزی ضمن تاکید بر اجرای صحیح برنامه های جدید سواد آموزی به عنوان سواد آموزی مدرسه محور در جلسه توصیه کرد تا دانسته های خود را در جهت ایجاد تغییرات اثر گذار در زندگی به کار گیرند.
علیرضا سعدی پور با بیان اینکه یک مدیر توانمند در آموزش و پرورش باید به سه مهارت مسلط باشد، خاطرنشان کرد: مهارت فنی مهارت انسانی و مهارت ادراکی سه مهارت مهمی هستند که باید در مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت به کار گیریم تا بتوانیم الهام بخش و اثر گذار باشیم؛ کفایت علمی و تخصصی، آگاهی از شیوه نامه ها، دستورالعمل ها، طرح ها و برنامه های سازمانی، روابط عمومی، روابط انسانی و مدیریت منابع انسانی در یک کار تیمی، قدرت و توانایی درک مسائل و مشکلات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت از جمله مواردی است که در تشریح این سه مهارت می توان گفت.
وی در پایان یادآور شد: فرآیند دریافت کد مستخدم در سامانه «کارمند ایران» حساسیت ویژه ای دارد و باید در بارگذاری صحیح اطلاعات، دقت لازم انجام پذیرد و در این رابطه مدیران شهرستان ها باید به صورت مستقیم وارد عمل شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا